همه چیز در مورد نرم افزار کلوتری دی(CLO 3D)

Home>مقالات>همه چیز در مورد نرم افزار کلوتری دی(CLO 3D)

همه چیز در مورد نرم افزار کلوتری دی(CLO 3D)

نرم افزار کلوتری دی یکی از نرم افزارهای مطرح در حوزه ی طراحی مد و لباس است. با توجه به اینکه گسترش روز افزون تقاضا و همچنین پیشرفت های زیادی که در صنعت مد و فشن و پوشاک و نیز دوخت لباس در سالیان اخیر به وجود آمده است، افراد فعال در این حوزه  ها مدام به دنبال بهره گیری از فناوری های نوین برای راحت تر کردن و بهبود فرایند تولید در حرفه ی خود هستند.

هر چند وقت یکبار دستگاه های مختلف و پیشرفته تری به بازار عرضه می شود و تکنولوژی های جدید جایگزین تکنولوژی های قدیمی می شوند. علاوه بر این بر تعداد نرم افزارهای طراحی لباس نیز افزوده شده است و همچنین نرم افزارهای مطرح هم به قابلیت های جدید مجهز می شوند تا سریع تر از گذشته روند کار طراحی پیش برود. در این مطلب می خواهیم شما را با نرم افزار قدرتمند CLO 3D آشنا کنیم.

نرم افزار کلوتری دی(CLO 3D) چیست؟

کلوتری دی یکی از بهترین ترین نرم افزارها طراحی لباس است که بسیاری از طراحان صنعت مد و پوشاک، طراحی های خود را با استفاده از این نرم افزار انجام می دهند. علاوه بر صنعت لباس در حوزه های مختلف دیگری از کلوتری دی برای طراحی استفاده می شود زیرا این نرم افزار امکانات و مزایای فوق العاده ای را در اختیار کاربران قرار می دهد. به عنوان طراح لباس می توانید به راحتی و بدون استفاده از کاغذهای الگو، لباس مورد نظر خود را به صورت دیجیتالی با استفاده از نرم افزارCLO 3D طراحی کنید. کلوتری دی باعث صرفه جویی طراحان در وقت و هزینه می شود زیرا این نرم افزار قابلیت های بسیار زیادی دارد و به راحتی می توانید انواع تغییرات را بر روی طرح خود اعمال کنید و نتیجه ی کار را به صورت آنی مشاهده نمایید.

یکی دیگر از قابلیت های ویژه ی CLO 3D امکان طراحی مدل سازی سه بعدی است. به علاوه می توان طراحی ها را بر روی آواتار نمایش داد. می توانید طرح خود را بر روی مانکن پیاده سازی کنید و به صورت سه بعدی آن را تماشا کنید. امکان ویرایش طرح ها در نرم افزار کلوتری دی بسیار راحت است و می توانید به دلخواه تغییرات را بر روی طرح خود اعمال نمایید. همچنین می توانید با استفاده از این نرم افزار قابلیت متحرک سازی یا انیمیشن سازی را به الگو یا طرح خود اعمال کنید که یک ویژگی بسیار جذاب است. می توانید لباس طراحی شده را در حالت های مختلف مانند راه رفتن، وزش باد، دویدن و… به راحتی مشاهده کنید. که صد البته استفاده حرفه ای از نرم افزار کلو تری دی نیاز مند یادگیری تخصصی این نرم افزار دارد و ما در دوره کلو تری دی مجتمع فنی تهران نمایندگی نیاوران به آموزش ۰ تا ۱۰۰ نرم افزار کلو تری دی پرداخته ایم.

کمپانی های بسیار بزرگ از قابلیت انیمیشن سازی کلوتری دی بسیار استفاده می کنند زیرا در حالت انیمیشن می توانند طرحشان را در تمامی زوایا و شرایط مختلف مشاهده کنند.

مزایای نرم افزار کلوتری دی(CLO 3D

1-افزایش سرعت طراحی لباس

یکی از مهمترین مزیت های نرم افزار کلوتری دی، امکان طراحی لباس در کمترین زمان ممکن و با سرعت بالا می باشد. طراحان لباس با استفاده از سرعت بالای این نرم افزار می توانند طرح های خود را بسیار سریع، کامل، دقیق و حرفه ای  پیش ببرند و طرحشان نیز از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

2-استفاده کردن از متریال های دقیق

در نرم افزار کلوتری دی پارچه های مختلف با سبک های متفاوتی تقلید می شوند. این نرم افزار دارای کتابخانه ای جامع از پارچه ها هستد که شما می توانید برای دیدن ایده های طراحی به آنها مراجعه نمایید. کلوتری دی علاوه بر این از تکنیک های تکمیلی همانند روکش، نوار درز و بخار برای ویرایش و تنظیم دقیق الگوهای لباس استفاده می کند.

3-تعامل در زمان واقعی

با استفاده از ابزارهای شبیه سازی پیشرفته ی نرم افزار کلوتری دی می توانید واقعی ترین و دقیق ترین طراحی ها را انجام دهید. CLO 3D  از ابزارهای شبیه سازی استفاده می کند که می توانید با استفاده از این ابزارها در کم ترین زمان ممکن تغییرات را مورد بررسی قرار دهید، زیرا هر تغییری را که در طرح های خود انجام دهید، می توانید همزمان نمونه ی شبیه سازی شده ی آن را مشاهده کنید.

4-بررسی دقیق جزئیات طرح

از دیگر مزیت های ویژه ی نرم افزار کلوتری دی می توان به امکان مشاهده ی دقیق ترین جزئیات طرح مانند دوخت ها، درزها، چین ها و سایر جزئیات الگو، اشاره کرد. این مزیت مهم باعث می شود ایرادات جزئی الگو از چشم طراح مخفی نماند و به راحتی بتواند آن را ویرایش کند.

5-امکان شبیه سازی لباس در نرم افزار

با استفاده از قابلیت شبیه سازی نرم افزار می توانید طرح خود را به صورت شبیه سازی شده داخل نرم افزار مشاهده نمایید. طراح می تواند برای بررسی کردن کیفیت دوخت و عملکرد لباس با استفاده از قابلیت شبیه سازی، ایرادات احتمالی را رفع نمایید و الگوی کامل و دقیقی را رسم کند.

6-رابط کاربری آسان نرم افزار

کلوتری دی برخلاف برخی دیگر از نرم افزار های طراحی، رابط کاربری ساده ای دارد و به راحتی با چند کلیک ساده می توان طرح ها را پیاده سازی کرد. شما در هر سطح مهارتی که باشید می توانید با این نرم افزار به راحتی کار کنید.

لوگو نرم افزار کلو تری دی

قابلیت های نرم افزار CLO 3D

یکی از بهترین نرم افزارها برای طراحی لباس کلوتری دی است. کلوتری دی به دلیل قابلیت های فراوانی که دارد، در بین طراحان لباس بسیار محبوب است.قابلیت های فراوان این نرم افزار فرایند طراحی لباس را بسیار دلپذیر کرده است. در ادامه ی این مقاله به بررسی مهم ترین کاربردهای این نرم افزار می پردازیم.

طراحی MODULAR

کلوتری دی علاوه بر اینکه تنظیمات آن را به صورت دستی می توان انجام داد، قابلیت تنظیمات اتوماتیک را نیز دارا می باشد. در این نرم افزار از فایل های قالب مدولار استفاده شده است و می توانید اجزای هر بلوک را ویرایش کنید.

شبیه سازی با لایه های سه بعدی

نرم افزار CLO 3D امکان شبیه سازی به صورت REAL-TIME و حرکت دادن پوشاک به صورت REAL-TIME را دارا می باشد.همچنین می توانید پوشاک را با وضوح بالا شبیه سازی کنید و از الگوی تاشو در لایه ی دوخت استفاده نمایید.

امکان ایجاد درجه بندی

با کلوتری دی می توانید اندازه ی الگو را اضافه کنید و همینطور آن را ویرایش نمایید. کلوتری دی قابلیت ایجاد جدول اندازه را نیز دارد.

امکان استفاده از دوخت های مختلف

در نرم افزار کلوتری دی می توانید از دوخت  متقارن، دوخت قطعه ای و دوخت پلیسه استفاده کنید.

امکان تغییر دادن ویژگی های پارچه

در نرم افزار CLO 3D به راحتی می توانید طرح یا الگوی خود را ویرایش کنید. به علاوه می توانید خواص فیزیکی پارچه را ویرایش کنید. امکان اضافه کردن تکسچر دلخواه به پارچه نیز وجود دارد.

بازار کار نرم افزار CLO 3D چگونه است؟

صنعت مد و لباس همواره در حال رشد است و طبیعتا استفاده از نرم افزارهای مرتبط با طراحی لباس نیز روز به روز در حال گسترش است. نرم افزار کلوتری دی یک نرم افزار کامل برای طراحی انواع لباس است و به تنهایی نیازهای طراحان را برآورده می کند. به همین خاطر شرکت های بزرگ تولید کننده ی لباس به افراد متخصص این نرم افزار و نرم افزار جمینی را نیاز دارند. افراد مسلط به کلوتری دی، معمولا دستمزد خوبی را دریافت می کنند. این نرم افزار علاوه بر ایران در کشورهای خارجی نیز محبوبیت زیادی دارد و علاوه بر استفاده جهت طراحی لباس از آن برای کارتون سازی و انیمیشن، طراحی مبلمان، بازی سازی و … نیز استفاده می کنند. همین موجب شده افرادی که قصد مهاجرت دارند،به یادگیری نرم افزار CLO 3D روی آورند.

کاربرد نرم افزار CLO 3D در طراحی لباس

کلوتری دی یک نرم افزار جامع است که در حوزه های مختلفی می توان از آن استفاده کرد. اما بیشترین استفاده از آن در صنعت مد و فشن است. کلوتری دی به طراحان این امکان را می دهد که به راحتی طرح های بسیار زیادی را به وجود آورند و از این جهت یکی از نرم افزار هایی است که در دوره طراحی لباس به صورت کامل به آموزش آن می پردازیم چرا که بدون نیاز به استفاده از مداد، کاغذ و الگوهای قدیمی. پس از طراحی الگو در نرم افزار کلوتری دی به راحتی می توانید آن را ویرایش کنید و ایرادات احتمالی را برطرف کنید.

تفاوت نرم افزار کلوتری دی با مارولوس

نرم افزار کلوتری دی در مقایسه با مارولوس امکانات و ابزارهای بیشتری را در اختیار طراحان قرار می دهد.مثلا در نرم افزار CLO 3D به راحتی می توانید خط درز را تعیین کنید و از آن خروجی بگیرید در حالی که مارولوس چنین ویژگی ای را ندارد. شاید تنها نکته ی منفی کلوتری دی قیمت بالای آن باشد. این نرم افزار از مارولوس بسیار گران تر است اما طراحان با وجود گرانی معمولا آن را به مارولوس ترجیح می دهند.

امتیاز دهید.
نویسنده |2024-02-14T20:11:58+03:3014 فوریه 2024|مقالات|
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
24ساعته پاسخگوی شما هستیم