جمینی چیست؟ کاربردها و ویژگی های نرم افزار جمینی + بازار کار

Home>مقالات>جمینی چیست؟ کاربردها و ویژگی های نرم افزار جمینی + بازار کار

جمینی چیست؟ کاربردها و ویژگی های نرم افزار جمینی + بازار کار

جمینی چیست؟ کاربردها و ویژگی های جمینی +بازار کار

جمینی(Gemini) یکی از بهترین نرم افزار های  مورد استفاده در صنعت طراحی لباس است. با استفاده از این نرم افزار می توانید به صورت تخصصی انواع الگوهای لباس را طراحی کنید. در این مقاله تلاش می کنیم شما را به صورت کامل با نرم افزار جمینی آشنا کنیم و درباره ی قابلیت ها و کاربردهای آن توضیح خواهیم داد.

نرم افزار جمینی(Gemini) چیست؟

جمینی یک نرم افزار کامل برای طراحی الگو و سایزبندی لباس است. از این نرم افزار به وفور در زمینه ی طراحی لباس استفاده می شود.  با کمک جمینی به راحتی می توانید ایده های خود را روی الگو پیاده سازی کنید. این نرم افزار سرعت بالایی دارد و به شما کمک می کند تا در کمترین زمان ممکن، طرح خود را ایجاد کنید. داخل نرم افزار الگوهای متنوعی وجود دارد که می توانید بدون محدودیت از هرکدام از آنها استفاده کنید. یکی از ویژگی های نرم افزار امکان سایز بندی برای الگوها می باشد. شما می توانید با استفاده از جمینی طرح های خود را بر روی مانکن شبیه سازی کنید و در صورتی که طرح شما دچار مشکل بود، می توانید قبل از پیاده سازی آن را مطابق سلیقه ی خود ویرایش و ایرادات احتمالی آن را برطرف نمایید.

نحوه ی کار نرم افزار جمینی چگونه است؟

نرم افزار جمینی ضایعات پارچه را کاهش می دهد و پس از استفاده از این نرم افزار می توانید در هر برش تقریبا یک رول پارچه را ذخیره نمایید. جهت انجام چنین کاری می بایست در وهله ی اول الگوها را به داخل کامپیوتر انتقال دهید یا همچنین می توانید داخل نرم افزار جمینی الگو را طراحی و سایز بندی کنید. در مرحله ی بعد با استفاده از چیدمان الگوی نرم افزار، چیدمان مورد نظر خود را انجام دهید. سپس می توانید با دستگاه پلاتر طرح را بر روی پارچه پیاده سازی کنید و در نهایت به وسیله ی برشکار، طرح برش داده شود. با استفاده از این روش می توانید مقدار قابل توجهی از مصرف پارچه ها بکاهید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

محیط نرم افزار جمینی

مزایای استفاده از نرم افزار جمینی

جمینی نرم افزاری فوق العاده و بی نظیر برای طراحی لباس است. استفاده از این نرم افزار می تواند مزایای فراوانی را برای شما به همراه داشته باشد. مانند:

کاهش زمان انجام کار

با جمینی به سرعت و سادگی هرچه تمام می توانید برش ها را انجام دهید.در روش سنتی رسم الگو توسط برشکار حداقل چهار ساعت زمان می برد. در حالی که با استفاده از نرم افزار جمینی این زمان به کمتر از یک ساعت کاهش می یابد. علاوه بر رسم الگو، جمینی در سایر فرایندهای طراحی لباس نیز سرعت و دقت بالایی دارد.

کاهش یافتن خطای پرسنل

خطای پرسنل برشکاری به دلایل گوناگونی مانند حجم بالای کار در ایام شلوغ و همچنین وجود مشغله های ذهنی برشکار، ممکن است رخ دهد. می توان با استفاده از سیستم و  نرم افزار جمینی تا حدود زیادی خطاهای انسانی را پوشش داد. از آنجا که خطاهای پرسنل می تواند بعضا هزینه های زیادی را به صاحب کسب و کار تحمیل کند، نرم افزار جمینی با دقت بسیار زیادی که دارد، باعث صرفه جویی در هزینه ها و به حداقل رساندن خطاهای انسانی می شود.

کاهش وابستگی به فرد

در گذشته تولیدی های پوشاک وابستگی زیادی به افراد برش کار داشتند، حتی در برخی مواقع به دلیل عدم حضور برش کار، خط تولید متوقف میشد. اما امروزه با استفاده از نرم افزار جمینی و بدون حضور فرد برش کار، خط تولید روند عادی خود را طی خواهد کرد و هیچ گونه مشکلی در تولید به وجود نخواهد آمد.

افزایش دقت و کیفیت الگو

برای یک تولید کننده بسیار مهم است که کالاهای باکیفیتی را تولید کند. در طراحی الگوی لباس ها، استفاده از الگوهای استاندارد، طبیعتا بر روی کیفیت کالای تولیدی اثر بسیار مفیدی خواهد گذاشت. همچنین سایز بندی درست نیز بسیار مهم است و تولید کننده را به سمت اهداف خود نزدیک تر خواهد کرد. با کمک نرم افزار جمینی علاوه بر این که می توانید به راحتی سایزبندی ها را انجام دهید، این امکان نیز وجود دارد که دوخت را نیز شبیه سازی کنید و این یک ویژگی فوق العاده است. با استفاده از قابلیت شبیه سازی دوخت، میتوانید هماهنگی میان قطعات الگو را مشاهده کنید که در نهایت منجر به ایجاد الگویی صحیح می شود.

کاربردهای نرم افزار جمینی(Gemini)

جمینی یک نرم افزار فوق العاده کاربردی است که در زمینه های مختلف می توان از آن استفاده کرد. از جمینی در اکثر بخش های مرتبط با صنعت تولید لباس استفاده می شود. همانطور که اشاره کردیم، یکی از مهم ترین کاربردهای این نرم افزار در طراحی لباس و ترسیم الگو می باشد. علاوه بر این، با جمینی می توان به سادگی برش الگو را نیز انجام داد. نرم افزار جمینی قابلیت چاپ طرح بر روی پارچه را نیز دارا می باشد. تمامی قطعات و الگوهای مختلف لباس را می توان با جمینی برش داد و حتی در دوخت لباس نیز می توان از آن کمک گرفت. امکان سایز بندی دقیق الگوها نیز یکی دیگر از کاربردهای مهم جمینی است و کاربرد آن در بسته بندی و آماده سازی نهایی پوشاک نیز یکی دیگر از قابلیت های مهم این نرم افزار کاربردی است.

مقایسه ی نرم افزار جمینی با سایر نرم افزارهای حوزه ی طراحی لباس

از نرم افزارهای مختلفی برای صنعت مد و فشن استفاده می شود. جمینی تنها یکی از بهترین نرم افزارهای طراحی لباس است. از سایر نرم افزارهای مطرح می توان به Lectra، Marvelous Designer، Opti Tex و ایلوستریتور اشاره کرد. هرکدام از نرم افزارهای ذکر شده دارای قابلیت های منحصر به فردی هستند و طراحان لباس بسته به نیاز خود می توانند از این نرم افزارها استفاده کنند.

به طور قطع نمی توان گفت که کدام یک از این نرم افزارها، برای حوزه ی طراحی لباس مناسب تر هستند. زیرا هر کدام از این برنامه ها قابلیت های منحصر به فردی دارند و در محدوده های کاری مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا طراحان به جای استفاده از یک نرم افزار از چندین نرم افزار برای طراحی استفاده می کنند زیرا هر نرم افزاری قابلیت های مختص به خود را دارد. ما در مجتمع فنی آموزش طراحی لباس را از مقدماتی تا پیشرفته تحت دوره طراحی لباس جامع برگزار میکنیم که شما با شرکت در این دوره به صورت کامل بر تمامی نرم افزار ها مسلط میشوید

 

یکی دیگر از نرم افزارهای پرکاربرد و مطرح، نرم افزار مارولوس است که با استفاده از مارولوس می توانید مدل های سه بعدی با کیفیتی را ایجاد کنید. وجه اشتراک این نرم افزار با جمینی در این است که می توانید الگوهای بسیار دقیقی را بدون کمترین خطا یا اشتباهی رسم کنید. همچنین  مشابه نرم افزار جمینی میتوان از آن برای سایز بندی بسیار دقیق استفاده کرد.

جمینی

ویژگی های نرم افزار جمینی(Gemini)

جمینی یک نرم افزار با قابلیت های فراوان است که طراحان صنعت مد و لباس از آن برای خلق طرح های فوق العاده استفاده می کنند. به عنوان مهمترین ویژگی های نرم افزار جمینی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یادگیری آسان و رابط کاربری ساده
  • دارا بودن یک کتابخانه ی رایگان با مدل های آماده جهت استفاده
  • قابلیت دسترسی به یک جدول سایز بندی دقیق و استاندارد
  • امکان دستیابی به یک جدول سایزبندی کامل و استاندارد
  • قابلیت برش بدون خطا و دقیق الگو ها و اندازه گیری دقیق سایزها
  • دارا بودن ابزارهای بررسی الگو جهت مشخص نمودن ایرادات احتمالی
  • قابلیت شبیه سازی الگو و داشتن آواتار
  • وجود ابزارهای حرفه ای جهت چیدمان الگو
  • ابزارهایی برای اندازه گیری دقیق مدل ها
  • قابلیت شخصی سازی سفارشات در نرم افزار
  • دسترسی به فضای ابری و امکان ذخیره سازی داده ها در آن
  • قابلیت تهیه ی خروجی با فرمت pdf
  • سازگار بودن با سایر پلاگین ها

چیدمان الگو در نرم افزار جمینی چگونه است؟

با جمینی به راحتی می توان نحوه ی چینش الگوها را بر اساس سلیقه ی خود، نوع و جنس پارچه و… انجام داد. امکان چینش الگو در نرم افزار جمینی به سه روش وجود دارد.

در روش اول با استفاده از خود نرم افزار جمینی می توانیم چینش را انجام دهیم. در این روش ابتدا الگوی خود را وارد محیط نرم افزار می کنیم و سپس نرم افزار جمینی با بهره گیری از هوش مصنوعی چینش را انجام می دهد.

روش دوم چیدمان الگو به صورت دستی است که شما الگوهایی را که وارد نرم افزار کرده اید به صورت دستی کنار یکدیگر قرار می دهید و بدون دخالت هوش مصنوعی و براساس سلیقه ی خودتان آن ها را چینش می کنید.

روش سوم هم روش تلفیقی است که می توانید هم از هوش مصنوعی و هم به صورت دستی چینش را انجام دهید در روش تلفیقی نتیجه کار بهتر از دو روش قبلی خواهد بود.

روش ورود به بازار کار جمینی

برای کسب درآمد از طریق نرم افزار جمینی بایستی مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

1-حضور در دوره های آموزش جمینی

اولین قدم برای کسب درآمد با نرم افزار جمینی، یادگیری نحوه ی کار کردن با آن است که می توانید از طریق شرکت در دوره های آنلاین و حضوری مجتمع فنی نیاوران این نرم افزار را یاد بگیرید. ما در مجتمع فنی آموزش مقدماتی تا پیشرفته این نرم افزار را تحت عنوان دوره جمینی در گروه های مختلف به صورت ماهانه برگزار میکنیم.

2-تکرار و تمرین

نکاتی را که در دوره های آموزشی درباره ی نرم افزار جمینی یاد میگیرید را باید تمرین کنید و با استفاده  از این نرم افزار سعی کنید که الگوهای مختلفی را طراحی کنید. تمرین و به کارگیری نکات آموخته شده می تواند باعث حرفه ای شدن شما شود.

3-ارائه دادن خدمات طراحی

پس از ماهر شدن در استفاده از نرم افزار جمینی، اکنون می توانید طراحی های خود را از طریق وب سایت و یا شبکه های اجتماعی به مشتریان عرضه نمایید.

4-فروش الگوها و لباس های طراحی شده

همچنین می توانید الگوهایی که طراحی کرده اید را به فروش برسانید. برای فروش چنین الگوهایی می توانید از سایت های فروش آنلاین و یا فروشگاه های مربوطه کمک بگیرید.

5-یاد دادن نرم افزار

در صورتی که مهارت زیادی در استفاده از نرم افزار جمینی دارید، می توانید آن را به دیگران یاد دهید و از این طریق کسب درآمد کنید. با تهیه ی یک وبسایت و ارائه ی آموزش های آنلاین این نرم افزار به سادگی می توانید به درآمد قابل توجهی دست پیدا کنید.ناگفته نماند که لازمه ی چنین کاری دارا بودن مدرک معتبر آموزش نرم افزار جمینی است.

6- همکاری کردن با برندهای مد و پوشاک

می توانید از طریق همکاری با برندهای مد و طراحی لباس و الگو برای آنها درآمد خوبی به دست بیاورید و همچنین فرصت خوبی برای ارتقای شغلی شما به وجود می آید.

امتیاز دهید.
نویسنده |2024-01-25T20:20:09+03:3025 ژانویه 2024|مقالات|
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
24ساعته پاسخگوی شما هستیم