بهترین نرم افزارهای طراحی لباس(6 نرم افزار محبوب طراحی لباس)

Home>مقالات>بهترین نرم افزارهای طراحی لباس(6 نرم افزار محبوب طراحی لباس)

بهترین نرم افزارهای طراحی لباس(6 نرم افزار محبوب طراحی لباس)

بهترین نرم افزارهای طراحی لباس (6 نرم افزار محبوب طراحی لباس)

تکنولوژی امروزه توانسته بسیاری از کسب و کارهای سنتی را تغییر داده و به سمت دیگری هدایت کند. طراحی لباس نیز یکی از این حرفه‌ها است که تحت تاثیر این تکنولوژی‌ها قرار گرفته و روش‌های دستی و سنتی دیگر برای طراحی لباس استفاده زیادی ندارند و بیشتر از نرم‌افزار طراحی لباس استفاده می‌شود. با توجه به اینکه با این نرم‌افزارها دقت کار بسیار بالا می‌رود و همچنین سرعت عمل طراح نیز در حد قابل قبولی افزایش پیدا می‌کند، استفاده این نوع نرم‌افزارها بسیار زیاد شده است.

اگر میخاهید یک دید جامع نسبت به طراحی لباس داشته باشید میتوانید مقاله چگونه طراح لباس شویم را مطالعه کنید.

انتخاب یک نرم‌افزار مناسب که کاربری راحتی داشته باشد و همینطور بتواند بهترین نتیجه را برای طراح لباس داشته باشد بسیار سخت است. به همین منظور در طی این مقاله سعی کردیم بهترین نرم افزار های طراحی لباس را معرفی کنیم. با مطالعه این مقاله اطلاعات شما در مورد این نوع نرم‌افزارها بالا رفته و می‌توانید بهترین نرم‌افزار که برای فعالیت شما مناسب است را انتخاب کنید.

نرم افزار ایلوستریتور

این نرم‌افزار که جز خانواده ادوبی است، و بهترین کاربرد در طراحی برداری را دارد. برداری به عملکردی گفته می‌شود که می‌توانید هر قسمتی از طرح خود را تغییر سایز بدهید و به هیچ عنوان به کیفیت آن قسمت آسیبی وارد نمی‌شود. قابلیت برداری در فتوشاپ وجود ندارد. به دلیل اینکه فتوشاپ پیکسلی هست و نمی‌تواند این فرایند را انجام دهد. برخی از امکاناتی که باعث شده ایلستریتور یکی از بهترین نرم‌افزار طراحی لباس شود موارد زیر هستند:

  • قابلیت برداری
  • تغییر سایز بدون افت کیفیت
  • تغییر هر نوع رنگی در محیط دوبعدی و همچنین براش‌های جذاب

نرم افزار ایلاستریتور

نرم افزار طراحی لباس جمینی

جذاب‌ترین قابلیتی که نرم‌افزار جمینی دارد، این است که جدول‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید از طریق این جدول‌ها سایز بندی‌های مناسب را برای الگوی خود در نظر بگیرید و در کمترین زمان بهترین طراحی‌ لباس را ایجاد کنید. این فرایند باعث می‌شود تا هیچگونه خطایی در کار نداشته باشید و همینطور در زمان شما صرفه‌جویی زیادی صورت می‌گیرد.

با توجه به امکانات گوناگونی که جمینی دارد، طراحان لباس بیشتر از این نرم‌افزار کمک می‌گیرند. همچنین ویژگی‌های مختلفی در این نرم‌افزار تعبیه شده است تا عملکرد طراح را بسیار راحت‌تر می‌کند. برخی از این ویژگی‌ها شامل رابط کاربری عالی بین نرم‌افزار و کاربر است که هیچ نوع ابهامی در عملکرد ایجاد نمی‌شود. همینطور رسم منحنی‌های یکنواخت برای رسم بهترین طرح‌ها. ابزارهای پیشرفته نیز در نرم افزار جمینی تعبیه شده آمد تا برای ویرایش الگو در اختیار شما قرار گیرند و بتوانید بهترین طرح‌ها را رسم کنید. برای یادگیری تخصصی جمینی میتوانید در دوره جمینی مجتمع فنی نیاوران شرکت کنید.

جمینی

نرم افزار مارولوس در طراحی لباس

خیلی از طراحان لباس با مشکل برطرف کردن ایرادات پس از برش پارچه‌ها را دارند. به زبان ساده‌تر وقتی پارچه برش خورد و لباس دوخته شد و روی مانکن قرار گرفت طراح متوجه ایرادات خود می‌شود. اما این زمان بسیار دیر است و اگر طراح تعداد زیادی از لباس‌ها را طراحی کرده باشد، با مشکل بزرگی روبرو می‌شود. چرا که تمام این لباس‌ها می‌بایست مجدداً به کارگاه برگشته و مراحل رفع ایرادات را دنبال کنند.

در چنین شرایطی نرم‌افزار مارولوس به کمک طراح لباس می‌آید. از بهترین امکاناتی که در این نرم‌افزار قرار دارد این است که می‌توانید لباس را به صورت مجازی برش دهید، بدوزید و سپس بر روی مانکن قرار دهید. سپس هر نوع ایرادی که بر روی لباس قرار دارد را کاملا مجازی برطرف کنید. این نرم‌افزار به طراح لباس کمک می‌کند تا هر نوع پیچیدگی که در طراحی وجود دارد را به صورت مجازی برطرف کند و الگوی نهایی کاملاً بدون ایراد باشد. و همین امر موجب شده که مارولوس به یکی از بهترین نرم افزار های طراحی لباس در حال حاظر تبدیل شود. و دوره مارولوس یکی از محبوب ترین دوره های طراحی لباس مجتمع فنی باشد

نرم افزار مارولوس

تشخیص ضخامت پارچه در مارولوس

نرم‌افزار مارولوس با کمک ابزاری که دارد ضخامت پارچه را تشخیص می‌دهد. با کمک این ابزار می‌توانید نوع ضخامت پارچه‌‌ای که برای لباس شما مناسب است را انتخاب کنید. به همین خاطر از این نرم‌افزار صرفاً برای طراحی لباس استفاده نمی‌شود و در طراحی کیف و کفش نیز بیشترین کاربرد را این نرم‌افزار دارد.

نرم افزار طراحی لباس گربر

این نرم‌افزار نیز مشابه نرم‌افزار مارولوس فرایند برش پارچه و رفع ایرادات را به صورت مجازی دارد و کاربرانی که از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند نیز نگران این موضوع نخواهند بود. اما چیزی که این نرم‌افزار را نسبت به سایر نرم‌افزارها متفاوت کرده است، قابلیت سه بعدی بودن آن در زمان پوشاندن لباس بر روی مانکن به صورت مجازی است. یعنی زمانی که شما در نرم‌افزار لباس را طراحی می‌کنید و به تن مانکن می‌کنید می‌توانید لباس را از همه جهات به صورت سه بعدی مشاهده کرده و تمام ایرادات را برطرف کنید. همین امر باعث شده تا کاربران گربر را یکی از بهترین نرم افزار های طراحی لباس بشمارند. انعطاف پذیری زیادی که در این نرم‌افزار مشاهده می‌شود باعث شده تا رابط کاربری بسیار موثری داشته باشد و دقت بسیار بالایی در طراحی الگوها ایجاد کند.

5: نرم افزار راینو

برخی از نرم‌افزارهای طراحی لباس باید خریداری شوند و می‌توانند هزینه‌های زیادی را برای فرد ایجاد کنند. اما نرم‌افزار راینو یک نرم‌افزار نسبتا ارزان قیمت بوده و برای افرادی که تمایل به طراحی‌های سه بعدی دارند بهترین گزینه است(البته در ایران این قضیه صدق نمیکنه 😂). راینو در کنار اینکه می‌تواند در زمینه طراحی لباس مورد استفاده قرار بگیرد، در زمینه طراحی طلا و جواهرات و همچنین در طراحی صنایع مختلف استفاده می‌شود. در رابطه با ویژگی‌های نرم‌افزار راینو می‌توان به انعطاف پذیری بالای آن اشاره کرد. این نرم‌افزار رابط کاربری بسیار موثری دارد و کاربر برای استفاده با این نرم‌افزار دچار سردرگمی نخواهد شد. ویژگی دیگری که این نرم‌افزار دارد، تبدیل مدل‌های هندسی به مدل‌های واقعی است و طراح پس از اینکه مدل را طراحی کرد می‌تواند به صورت سه بعدی آن را بررسی کرده و اگر ایرادی در آن دیده شود، می‌تواند آن را برطرف کند.

6: نرم افزار edraw max

ممکن است تازه در زمینه طراحی لباس وارد شده باشید و با نرم‌افزارهای این حوزه آشنایی نداشته باشید. به همین خاطر نرم‌افزار می‌تواند یک نرم‌افزار کمکی برای شروع کار شما در این فعالیت باشد. به جرات می‌توان گفت edraw max پیچیدگی خاصی ندارد و افرادی که تخصص خاصی در زمینه طراحی لباس ندارند می‌توانند از این نرم‌افزار به عنوان یک نرم‌افزار کمکی بهره‌مند شوند. نرم افزار ادراو مکس انواع مدل‌های مختلف را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. هر کدام از این مدل‌ها رنگ بندی‌های گوناگونی دارند که طراح به راحتی می‌تواند هر کدام از این‌ها را انتخاب کرده و کار خود را برای طراحی روی این مدل‌ها انجام دهد. همانطور که گفته شد مدل‌های آماده در نرم‌افزار ادراو مکس باعث شده تا بهترین نرم افزار طراحی لباس بین افرادی که تخصص خاصی در زمینه طراحی لباس ندارند باشد.

اگر میخواهید در حوزه طراحی لباس مشغول شوید یا به صرت تخصصی و آکادمیک این رشته را بیاموزید میتوانید در دوره طراحی لباس مجتمع فنی شرکت کنید.

نرم افزار ادوار مکس

سخن پایانی

در این مقاله بهترین نرم‌افزارهای زمینه طراحی لباس را معرفی کردیم و به بررسی هرکدام و پرداختیم، همانطور که اشاره شد برخی از این نرم‌افزارها نه تنها در زمینه طراحی لباس بلکه در طراحی مدل‌های صنعتی و طراحی کیف و کفش و مخصوصاً در زمینه طراحی جواهرات نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید با توجه به نوع فعالیت خود در زمینه طراحی هر کدام از این نرم‌افزارها را مورد استفاده قرار دهید و مطمئناً بهترین عملکرد را شاهد خواهید بود.

امتیاز دهید.
نویسنده |2023-11-27T19:19:02+03:3021 نوامبر 2023|مقالات|
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
24ساعته پاسخگوی شما هستیم