طراحی لباس با مداد

Home>مقالات>طراحی لباس با مداد

طراحی لباس با مداد

طراحی لباس با مداد

بسیاری از افراد گمان می‌کنند طراحی لباس با مداد (مداد رنگی) کار بسیار سخت و دشواری است، در صورتی که اگر نکات مهم در طراحی رعایت شود نه تنها سخت نخواهد بود بلکه دلنشین و زیبا است. برای این کار شما در ابتدا می‌بایست الگوی آناتومی بدن انسان را رسم کنید، سپس به موارد دیگر بپردازید. در واقع در این نوع از طراحی لباس ابتدا می‌بایست به کلیات آن و سپس به جزئیات پرداخته شود تا در انتها طراحی کامل و جذابی ایجاد شود. اگر نیاز دارید در خصوص طراحی لباس با مداد اطلاعات جدیدی را کسب کنید تا انتهای مقاله با ما باشید تا اطلاعات مفیدی را دریافت کنید.

 

رقابت در طراحی لباس

امروزه دوره طراحی لباس و زیرشاخه‌های آن مانند طراحی لباس با مداد به یکی از رشته‌های پر رقابت تبدیل شده است. رقابت‌های ایجاد شده نه تنها در داخل کشور بلکه در سراسر دنیا وجود دارد و در کشورها و قاره‌های مختلف این رقابت به چشم می خورد. همین دلایل باعث شده است که برای موفق بودن و بیشتر دیده شدن تلاش بیشتری نیاز باشد.

خوشبختانه آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌های مختلف آموزش‌های مربوط به این حیطه را دنبال می‌کنند و این امکان را در اختیار کاربران قرار داده‌اند تا بتوانند آموزش‌های مرتبط با این حرفه را فرا گیرند. فراموش نکنید که قبل از وارد شدن به این حیطه هدف خود را پیدا کنید و سپس فعالیت خود را آغاز کنید. در ادامه بیشتر در مورد طراحی لباس با مداد و مداد رنگی صحبت خواهیم کرد تا بتوانید از دیدگاه‌های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهید.

 

آموزش طراحی لباس با مداد رنگی

آموزش طراحی لباس با مداد رنگی

نکته‌ای که در طراحی لباس با مداد رنگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است مربوط به نحوه دیده شدن پارچه است. بسیاری از افراد از کشیدن آناتومی بدن انسان کلافه هستند و گمان می‌کنند که با این کار در حال تلف کردن زمان خود هستند. خوشبختانه اسکج های آماده‌ای وجود دارد که می‌توانید از آنها برای سهولت در کار استفاده کنید. در این اسکج ها مدل‌های آماده‌ای رسم شده است که می‌توانید برای طراحی لباس با مداد از آن‌ها استفاده کنید. با این کار می‌توان بهترین استفاده را از زمان خود برد و زمان باقی مانده را بر روی طراحی لباس پیاده کرد.

در نظر داشته باشید برای خلق یک طراحی بی نقص، می‌بایست مدل خود را به صورت دو بعدی تجسم کنید. البته مدل‌های آماده این کار را برای شما بسیار راحت کرده‌اند و حتی اگر دسترسی به اسکج ها برایتان مقدور نیست می‌توانید از طریق اینترنت به الگوی دلخواه خود دسترسی پیدا کنید.

 

وسایل طراحی لباس با مداد رنگی و مداد سیاه

قبل از اشاره کردن به وسایل مورد نیاز برای طراحی لباس با مداد خدمتتان عرض کنیم که می‌بایست از وسایل باکیفیت استفاده کنید. زیرا در این کار ظرافت از اهمیت بالایی برخوردار است. برای شروع کار به مداد سیاه و مداد رنگی نوک سفت، پاک کن باکیفیت، کاغذ ضخیم، جوهر و رنگ و ماژیک‌های رنگی نیاز دارید. دلیل استفاده از مدادهای H و انتخاب آنها این است که به دلیل کیفیتی که دارند به راحتی قابل پاک شدن هستند و هیچ رد و اثری از آن‌ها باقی نخواهد ماند. هم چنین با استفاده از مدادهای H هیچ فرورفتگی بر روی کاغذ ایجاد نخواهد شد. از طرفی استفاده از کاغذ ضخیم این امکان را به شما می‌دهد که طراحی باکیفیت‌تری داشته باشید.

نکته‌ای که حائز اهمیت است درست در دست گرفتن مداد و هم چنین عدم ایجاد فرورفتگی بر روی کاغذ است. نه تنها در ابتدای کار بلکه در زمانی که مهارت بیشتری به دست آوردید به هیچ عنوان مداد را بر روی کاغذ فشار ندهید که باعث خراب شدن طرح شود. سعی کنید به آرامی و به صورت کم رنگ مداد را بر روی کاغذ حرکت دهید. بحث چگونگی در دست گرفتن مداد و ضخامت خطوط کشیده شده بر روی کاغذ، از جمله مباحث مهمی است که در دوره های جنسیت سازی در طراحی لباس نیز به آن پرداخته می شود. اگر می‌خواهید در خصوص جنسیت سازی در طراحی لباس اطلاعات بیشتری کسب کنید، پیشنهاد می شود مقاله مربوطه را در وبسایت مجتمع فنی نیاوران مطالعه نمایید.

وسایل طراحی لباس با مداد رنگی و مداد سیاه

 

اولین قدم در طراحی لباس با مداد آسان

برای شروع کار باید قدرت رسم طرح‌های مختلف با جزئیات را در خود تقویت کنید تا بتوانید ژست‌های پیش فرض خود را به راحتی بر روی کاغذ رسم کنید.

قطعاً می‌دانید مدل‌ها ژست‌های مختلفی دارند که شامل ایستاده، در حال قدم زدن، خم شده و نشسته است. هر کدام از این موارد در طراحی‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانند بسیار کارآمد باشند. اگر در ابتدای راه هستید و هنوز به تسلط زیاد نرسیدید بهتر است فقط ژست‌های ایستاده و در حال قدم زدن را انتخاب کنید.

پس اولین قدم آن است که با اهمیت الگوی آناتومی بدن آشنا شوید. فراموش نکنید که برای شروع کار ابتدا یک خط عمودی رسم کرده و سپس آن را به ده قسمت تبدیل کنید که هر کدام از قسمت‌ها نشان دهنده قسمتی خاص از بدن است؛ به طور مثال قسمت شماره یک مربوط به گردن بوده و به همین صورت هر کدام مرتبط با یکی از اجزای بدن است.

به همین صورت و با رعایت قوانین اصولی سعی کنید بدن مانکن خود را ترسیم کنید. دقت داشته باشید که تمامی موارد در رسم آن رعایت شود. بعد از ترسیم الگوی بدن مانکن به طراحی لباس بپردازید.

برای طراحی لباس با مداد می‌بایست تمامی نکته‌های ریز و درشت را در نظر بگیرید و همه جزئیات را بر روی آن پیاده کنید. سعی کنید که از عناصر منحصر به فرد در طراحی‌تان استفاده کنید و به طور دقیق بر روی آن‌ها تمرکز داشته باشید. پس از ترسیم طرح خود و مطمئن شدن از آن، خطوط را پررنگ کنید و با ایجاد جزئیاتی همچون چین‌وچروک طرح خود را حقیقی‌تر جلوه دهید. دقت داشته باشید که تمامی نکته‌های مدنظر را به نحوی بر روی کاغذ پیاده کنید که ضخیم یا نازک بودن پارچه به راحتی برای مخاطب قابل تشخیص باشد. حتب بکارگیری مهارت جنسیت سازی، می توانید نوع جنس و بافت پارچه را نیز بر روی کاغذ مشخص نمایید؛ به عنوان مثال مشخص نمایید که نوع پارچه مورد نیاز برای خلق این لباس، پارچه کرپ است، پارچه ریون است یا … .

با رعایت کردن این موارد می‌توانید طرح‌های اصولی و باکیفیتی داشته باشید. فراموش نکنید که تکرار و تمرین می‌تواند مهارت شما را بیشتر کند. شاید تکنیک‌های مختلفی برای تقویت طراحی وجود داشته باشد که مهم‌ترین آن تمرین و تکرار است.

اولین قدم در طراحی لباس با مداد آسان

 

سخن نهایی

در این مقاله سعی کردیم به موارد مختلف طراحی لباس با مداد بپردازیم و از جهت‌های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهیم. موارد گفته شده می‌تواند شما را در مسیر طراحی لباس یاری کند پس سعی کنید به تمامی آن‌ها توجه نمایید. اگر سؤال یا نظری داشتید که پاسخ آن در مقاله داده نشده است، در کادر مربوطه با ما به اشتراک بگذارید.

5/5 - (2 امتیاز)
نویسنده |2023-11-07T19:16:06+03:3019 سپتامبر 2021|مقالات|
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
24ساعته پاسخگوی شما هستیم