آموزش زبان انگلیسی به کودکان

Home>مقالات>آموزش زبان انگلیسی به کودکان

آموزش زبان انگلیسی به کودکان

یادگیری زبان انگلیسی از سنین پایین به سرعت در حال جهانی شدن برای کودکان است. دانش زبان انگلیسی به گشودن فرصت های زیادی برای آن ها در آینده کمک می کند و در آینده شغلی آن ها بسیار ارزشمند خواهد بود. با این حال، آموزش زبان انگلیسی به کودکان کار آسانی نیست و تجربه ای منحصر به فرد است که هم چالش برانگیز و هم سرگرم کننده خواهد بود. در مقایسه با بزرگسالان، کودکان پرانرژی تر هستند، دامنه توجه کوتاه تری دارند و زبان را بر اساس مراحل خاص رشد می آموزند. کلید آموزش زبان انگلیسی به کودکان درک اصول فراگیری زبان و به کارگیری آن در راه هایی است که کودکان را برای یادگیری با انگیزه نگه می دارد. دنیای کودکانه بازی و تقلید است.

اگر قصد شرکت در دوره های زبان خارجی مانند آموزش زبان انگلیسی را دارید میتوانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.

اهمیت آموزش زبان انگلیسی به کودکان

آنچه در این مطلب می خوانید:

بدون شک رشد زبان، بخش مهمی از رشد کلی هر کودک را شامل شده و از توانایی کودک برای برقراری ارتباط و بیان و درک احساسات پشتیبانی می کند. همچنین با حمایت از توانایی تفکر کودک، به او در توسعه و حفظ روابط خود، کمک می کند. رشد زبان، پایه و اساس مهارت های خواندن و نوشتن را در کودکان به هنگام ورود و پیشرفت در مدرسه، تشکیل می دهد. زبان برای همه جنبه ‌های آموزش آن ها در کلاس درس، زمانی که با همسالان و معلمان ارتباط برقرار می‌کنند و در طول زندگی‌ شان در دوران بزرگسالی حائز اهمیت است. بنابراین، توسعه مهارت های زبانی برای پیشرفت هر کودک در دوره بعدی زندگی، هم به عنوان موجودات اجتماعی و هم در ادامه تحصیل، از اهمیت مطلق برخوردار است.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می هد که یادگیری در سنین پایین، نسبت به سنین بالاتر، موثرتر خواهد بود، زیرا در این سنین، استرس و فشار کمتری، که به عنوان مانعی در فرآیند یادگیری عمل می‌ کند، وجود دارد. به همین دلیل بهتر است که والدین از سنین پایین به آموزش فرزندان خود بپردازند. این امر توانایی یادگیری آن ها را افزایش می دهد و بر امکان رشد فکری آن ها نیز می افزاید. به همین دلیل است که اگر کودکان از سنین پایین شروع به یادگیری زبان انگلیسی کنند، مزایای فراوانی برای آن ها خواهد داشت که می تواند شخصیت آن ها ارتقا داده و به آن ها در پیشرفت های آینده کمک کند.

مزایای یادگیری زبان انگلیسی در سنین کودکی

از جمله مزایای آموزش زبان انگلیسی به کودکان از سنین پایین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

یادگیری با سرعت بیشتر اتفاق میوفتد:

در سنین پایین، به دلیل فشار کمتر همسالان و استرس ناچیز، ذهن کودکان، در موقعیت خوبی برای یادگیری هر چیزی با سرعت بسیار خوب، قرار دارد.این حالت ذهنی به آن ها کمک می کند تا زبان مادری خود را آموخته و شروع به یادگیری زبان دوم کنند.  علاوه بر این، به دلیل افزایش هوشیاری که در سنین پایین در طول فرآیند یادگیری وجود دارد، یادگیری با سرعت بیشتری اتفاق می افتد.

یادگیری زبان انگلیسی از سنین پایین، به پیشرفت تحصیلی کودکان در مقاطع آینده مانند دبیرستان و دانشگاه، کمک شایانی خواهد کرد و این باعث افزایش اعتماد به نفس آن ها و همچنین افزایش گزینه های انتخابی آن ها خواهد شد.

عدم وجود هر نوع ترس و تردید:

از آنجایی که ما از زبان مادری خود در زندگی روزمره، بسیار راحت استفاده می کنیم، اگر شروع یادگیری زبان انگلیسی را از سنین کودکی آغاز کنیم، همین امر در مورد یادگیری و صحبت کردن انگلیسی نیز می تواند صدق کند. پس از آموزش زبان از سنین پایین، استفاده از آن زبان در مکالمه روزانه بسیار آسان خواهد شد. بهترین بخش یادگیری زبان انگلیسی در سنین پایین، عدم وجود هر نوع ترس و تردید در استفاده از آن در تعاملات عادی است.کوکان می توانند در سنین پایین بر همه این مسائل غلبه کنند و زبان انگلیسی را مانند زبان مادری به کار ببرند.

کنجکاوی و تلاش برای یادگیری:

کنجکاوی را می توان به عنوان تلاش برای یادگیری چیزها تعریف کرد. این تلاش یادگیری را برای انسان بسیار آسان می کند. کنجکاوی در سنین پایین به اوج خود رسیده و با گذشت زمان، شروع به فروکش می کند. هنگامی که در سنین پایین، یادگیری یک زبان خارجی آغاز شود، این کنجکاوی به تقویت یادگیری کمک می کند.

مزایای یادگیری زبان انگلیسی در سنین کودکی

تضمین آینده کودکان:

یادگیری زبان انگلیسی در سنین پایین آینده کوکان را تضمین کرده و آن ها را برای بسیاری از فرصت های شغلی آماده می کند. برای استخدام در مشاغل شرکتی یا کارآفرینی، زبان انگلیسی نقش بسیار مهمی دارد. این مهارت افراد را برای رفتن به خارج از کشور نیز آماده می کند و به آن ها کمک می کند تا با مشکلات متعدد در هنگام سفر مقابله کنند.

در سنین جوانی یا بزرگسالی، افراد مسئولیت های زیادی دارند و تحت فشارهای متعدد قرار می گیرند. این یک مانع بزرگ برای فرآیند یادگیری خواهد بود.اما یادگیری این زبان در مراحل اولیه زندگی که فشار یا رقیبی در ذهن وجود ندارد، از این موانع کاسته و یادگیری را آسان تر و قابل دستیابی می کند.

آموزش یادگیری راحت تر است در سنین پایین:

یک توضیح ساده برای اینکه چرا یادگیری یک زبان جدید با افزایش سن دشوارتر می شود این است که فرصت های کمتری برای انجام این کار وجود دارد.پس از سن 18 سالگی، افراد معمولا یا تحصیلات خود را در رشته های تخصصی تر در دانشگاه ادامه می دهند یا به طور تمام وقت وارد بازار کار می شوند. این موضوع، زمان در دسترس، برای یادگیری یک زبان جدید را کاهش می دهد. علاوه بر این، دنیای اجتماعی که بزرگسالان در آن زندگی می ‌کنند با دنیای اجتماعی کودکان که اغلب کنترل کمی بر محیط یا اجتماع خود دارند، تفاوت زیادی دارد. این فقدان کنترل ممکن است باعث شود که افراد کوچک تر، برای یادگیری زبان های جدید، سازگاری بیشتری داشته باشند.

به همین سبب است که محققان معتقد اند بهتر است یادگیری زبان انگلیسی را از 6 یا حتی 5 سالگی شروع کنید. در این سن، بچه ها می توانند به خوبی به زبان مادری خود صحبت کنند و مغز آن ها به طور فعال در حال رشد بوده و برای چیزهای جدید باز است. بچه ها به همه چیز علاقه مند هستند و آماده اند مانند یک اسفنج اطلاعات جدید را جذب کنند.  انگلیسی یا یک زبان خارجی دیگر می تواند بخشی از این لیست باشد.

بهترین روش های تدریس زبان انگلیسی به کودکان

مهم ترین و بهترین رویکردهای روشی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان را می توان در گروه های زیر دسته بندی کرد:

رویکرد تکلیف محور:

در رویکرد تکلیف محور در آموزش زبان انگلیسی، مهارت ‌ها و شایستگی‌ های فردی کودکان تا حدودی کنار گذاشته می شود تا به آن ها چیزهایی آموخته شود که در واقع باید بدانند، تا به اهداف و مقاصد خود برسند. وظایف و تکالیف در این روش، باید بر اساس موقعیت ‌های رایج زندگی واقعی باشد که دانش ‌آموز ممکن است با آن ‌ها مواجه شود، مانند تعطیلات، صحبت کردن با خارجی ‌ها در هتل، فرودگاه یا رستوران و… . بنابراین، یک رویکرد مبتنی بر تکالیف، می‌تواند شامل آموزش نحوه سفارش غذا در رستوران، نحوه رزرو اتاق هتل یا شاید کارهای پیشرفته ‌تر مانند نقد یک نمایشنامه تئاتر باشد. با این رویکرد، زبان آموزش داده شده حول خود وظیفه می چرخد، نه برعکس. برای اینکه این روش به خوبی کار کند، معلمان باید نیازها و انتظارات دانش آموزان خود را به خوبی درک کنند. بدون این کار، طراحی درس هایی که به دانش آموزان در موقعیت های خاص کمک می کند، غیرممکن است. معلمانی که تصمیم به استفاده از رویکرد مبتنی بر وظیفه یا تکلیف دارند باید همیشه از خود یک سوال بپرسند: چرا دانش آموزان من انگلیسی یاد می گیرند؟ پاسخ به این سوال به ایجاد یک برنامه قوی که برای دانش آموزان مفید است، کمک خواهد کرد.

رویکرد پروژه محور:

یکی دیگر از روش های موفق برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان، پایه گذاری فرآیند تدریس بر روی پروژه ها و فعالیت های پروژه است. این روش در ابتدا بیشتر برای بچه های دبیرستانی و بزرگسالان حرفه ای مورد استفاده قرار می گرفت، اما در 10 سال گذشته، مربیان شروع به استفاده از آن برای بچه های کوچکتر و پیش دبستانی نیز کردند. روش پروژه محور، یک روش تحقیقی است که هدف آن توسعه مهارت های زبانی و تفکر خلاق می باشد. پس از اتمام هر مبحث، دانش ‌آموزان باید روی یک پروژه کار کرده و با صحبت در مورد محتوای آن به زبان انگلیسی از دیدگاه خود دفاع کنند. به عنوان مثال، موضوعاتی مانند “غذای مورد علاقه من…”، “حیوان خانگی من…” یا “اسباب بازی من …”. کودکان این فرصت را دارند تا در مورد آنچه که شخصا برای آن ها مهم است صحبت کنند. با استفاده از گرافیک و عکس، این یک روش بسیار جذاب و سرگرم کننده برای استفاده از زبان انگلیسی در عمل است که به خاطر سپردن واژگان و عبارات جدید را آسان تر می کند.

روش بازیگونه سازی:

بازی گونه سازی، رایج ترین ابزار برای درگیر کردن بچه ها و تسهیل یادگیری است. وقتی بچه ‌ها در حال بازی کردن هستند، یادگیری برای آن ها، به اندازه همان بازی ساده و جذاب خواهد بود. بازی ها هم از نظر سازماندهی و هم از نظر محتوا باید جذاب باشند. هر بازی قوانینی دارد که باید به آن ها پایبند باشید، تا به توسعه مهارت های سازمانی آن ها کمک کند. همه کودکان می دانند که قوانین بازی مهم و جدی هستند. بازی‌ ها همچنین به بچه ‌ها اجازه می ‌دهند که تعامل داشته باشند، وسایل را با هم عوض کنند و فعالانه بیاموزند. از نظر محتوا، بازی ها مفید هستند، زیرا می توان از آن ها برای یادگیری هر نوع محتوایی استفاده کرد. یادگیری از طریق بازی برای بچه ها آسان تر خواهد بود، آن ها از این طریق کلمات را سریعتر حفظ کرده و حتی شروع به استفاده خود به خود در گفتارشان می کنند. هر بازی برای بچه ها شبیه زندگی واقعی است و فقط معلم می داند که چقدر جنبه های آموزشی در آن وجود دارد.

استفاده از ماجراجویی (quest) در فرآیند تدریس:

کوئست ها یکی از محبوب ترین ابزارهای بازی مدرن هستند. کلمه “کوئست” به معنای ماجراجویی است. این بدان معناست که دانش آموزان با چالش ها، معماها و سوالاتی روبرو می شوند که باید با استفاده از زبان انگلیسی آن ها را حل کنند. معمولا کوئست ها به گونه ای ساخته می شوند که کودک را وادار می کند، مسیر خاصی را دنبال کرده که به چند مرحله تقسیم می شود و هر مرحله او را به هدف اصلی نزدیکتر می کند. کودک برای دستیابی به هدف، باید با استفاده از دانش و مهارت هایی که در طول زبان انگلیسی آموخته است، چالش ها و وظایفی را در مراحل مختلف، انجام دهد. استفاده از کوئست ها در فرآیند تدریس، دانش آموزان را برای ادامه یادگیری زبان انگلیسی تشویق می کند. بسیاری از اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی به کودکان از این روش استفاده می کنند.

روش مجموعه پاسخ های فیزیکی (TPR):

روش مجموعه پاسخ های فیزیکی اغلب در آموزش زبان انگلیسی به کودکان پیش دبستانی استفاده می شود و تلاش می کند تا کل بدن را درگیر فرآیند یادگیری کند. این روش مبتنی بر هماهنگی زبان و حرکت فیزیکی است. این کار به این صورت است: معلم دستورات را فقط به زبان انگلیسی با حرکات بدنی خاص به دانش ‌آموزان می‌دهد و دانش‌ آموزان باید با حرکت تمام بدن به آن ها پاسخ می‌دهند. روش TPR نمونه ای از آموزش زبان خارجی بر اساس ادراک است. گوش دادن و واکنش نشان دادن به دستورات معلم با حرکت، دو هدف را دنبال می کند: اول اینکه کودک معنای کلمات را در یک زبان خارجی سریعتر از روش های یادگیری سنتی تشخیص می دهد و دوم اینکه آن ها به طور منفعلانه و ناخودآگاه ساختار زبان خارجی را یاد می گیرند. در این روش، گرامر به طور مستقیم آموزش داده نمی شود، بلکه کودک به طور غیرارادی قوانین آن را، در حالی که دستورات، قافیه های مهد کودک یا آهنگ ها را تکرار می کند، یاد می گیرد. علاوه بر این، روش پاسخ های فیزیکی، یک راه عالی برای یادگیری عبارات و اصطلاحات مشکل آفرینی است که کودک هنگام مرتبط کردن آن ها با یک حرکت خاص و انجام شده، راحت تر آن ها را به خاطر می سپارد.

بهترین روش های تدریس زبان انگلیسی به کودکان

روش های تعاملی:

یادگیری تعاملی، بخشی جدایی ناپذیر از آموزش زبان انگلیسی به کودکان است. معلم می تواند فعالیت های مختلفی را با کودک خود انجام دهد تا هر دو می توانند از آن بهره مند شوند. خلاق بودن در این روش اهمیت ویژه ای دارد. می توان یک کلاژ یا پوستر ساخت، کاردستی درست کرد و به اردوهای کوتاه و نزدیک سفر کرد و… . همچنین می توان از فعالیت هایی مانند کارگاه های تهیه غذا یا سالاد یا پیتزا راه اندازی کرد. اسباب بازی های ساده درست کرد یا هر فعالیتی را با هم انجام داد. تعامل در زبان انگلیسی بین معلم (یا والدین) و کودک باید همیشه در طول ارتباط زنده و موقعیت های زندگی واقعی اتفاق بیفتد. چنین رویکردی به کودکان و حتی بزرگسالان کمک می کند تا به طور غیرمستقیم، در حالی که در فعالیت های مختلف شرکت می کنند، زبان را یاد بگیرند.

روش های تئاتری یا نمایشی:

تئاتر به زبان انگلیسی روش تدریس مورد علاقه بسیاری از معلمان و فعالیت مورد علاقه بسیاری از دانش آموزان است. بچه ها به خوبی در دنیای شاهزاده ها و پرنسس های شجاع، جادوگران بد و پری خوب، موجودات جادویی و حیوانات سخنگو غوطه ور می شوند. بچه ها به سرعت وارد داستان شده و به راحتی وقایع، شخصیت های مورد علاقه و عبارات جذاب آن ها را به یاد می آورند. در ابتدا معلم می ‌تواند یک افسانه را بخواند و با دانش‌ آموزان درباره آن بحث کند، به تصاویر نگاه کند یا یک کارتون تماشا کنند، کلمات کلیدی را یاد بگیرند و سپس افسانه را در قالب نمایش اجرا کنند. اما چیزی که بچه ‌ها بیشتر دوست دارند تماشای صحنه‌ ها یا قصه ‌های مورد علاقه ‌شان با عروسک‌ ها، پرده ‌ها و تزئینات است. آماده شدن برای نمایش، دانش آموزان را در محیط انگلیسی زبان و استفاده طبیعی تر از زبان غرق می کند. به همین دلیل است که روش غوطه ‌وری زمانی که بچه ‌ها بلافاصله به زبان انگلیسی صحبت می‌ کنند، به رشد مهارت ‌های زبانی، درک و حدس زدن متنی آن ‌ها در انگلیسی کمک می‌کند و از همین رو، این روش در بین مربیانی که انگلیسی را به بچه ها آموزش می دهند، بسیار محبوب است.

تکنیک تکرار با فاصله:

تکرار با فاصله تکنیکی است که بر افزایش فواصل بین مطالبی که پیش از این آموخته شده و مطالب جدید و بر حفظ حداکثر اطلاعات تمرکز دارد و می تواند با موفقیت در آموزش انگلیسی به کودکان استفاده شود. بر اساس گزارش های علمی، روش کارآمدی نیز هست. زیرا تکرار مکرر به حافظه کمک می کند تا دانش موجود را حفظ کند. هنگامی که چیز جدیدی یاد می گیریم، بازبینی منظم در فواصل زمانی به ما کمک می کند درصد قابل توجهی از مطالب را به خاطر بسپاریم. برای عملی کردن این روش آموزشی، باید واژگان، عبارات یا قواعد گرامری را که قبلا آموخته شده است با فواصل زمانی افزایش یافته، تمرین شود. در ابتدا، می تواند یک ساعت، سپس یک روز، سپس یک بار در هفته، سپس ماهانه و … باشد. اگر کودک بتواند اطلاعات انگلیسی جدید را فورا تشخیص دهد، آن را حفظ شده است، اگر نه، باید به مرور بیشتر آن را ادامه دهد.

آموزش آنلاین:

آخرین و به روز ترین روند آموزش و یادگیری زبان انگلیسی در قرن بیست و یکم، آموزش آنلاین است. انواع مختلفی از فناوری های آنلاین وجود دارد که می تواند مورد استفاده قرار گیرد، مانند تورهای مجازی، جستجوهای وب و البته بسیاری از نرم افزارهای بازیگونه سازی. هنگام آموزش آنلاین انگلیسی، مهم است که ترکیب خوبی از روش های ذکر شده در درس اجرا شده و سرعت خوبی داشته باشد. در غیر این صورت، مغز کودک بیش از حد پر می شود و چیز زیادی را به خاطر نمی سپارد. ارتباط بر اساس موقعیت های زندگی واقعی همیشه در فرآیند یادگیری یک زبان جدید بسیار مهم است.

رویکرد طبیعی:

با این رویکرد، دانش آموزان اغلب قبل از یادگیری نوشتن به یک زبان خارجی، صحبت کردن را یاد می گیرند. رویکرد طبیعی بر تعاملات خود به خود در زبان مقصد تمرکز دارد. این روش، به شبیه سازی تنظیمات زندگی واقعی در محیط کلاس درس یا تماس واقعی با خارجی ها نیاز دارد. بهترین راه برای رسیدن به این متد، می تواند این باشد که برای تعطیلات یا یک دوره زبان، دانش آموزان به خارج از کشور بروند، دوستان خارجی پیدا کنند و در آنجا به تعامل بپردازند. این رویکرد برای دانش ‌آموزان یا گروه‌ های کوچک، بسیار ایده ‌آل است، اما در یک محیط آشفته نمی تواند به خوبی موثر واقع شود. دانش آموز باید همیشه در این روش فرصت صحبت آزادانه داشته باشد تا بتوانند به شکل طبیعی انگلیسی را بیاموزند.

نکاتی که باید در هنگام آموزش زبان انگلیسی به کودکان رعایت کرد

آموزش زبان انگلیسی به کودکان، به همان اندازه که به مهارت در آموزش زبان نیاز دارد، به مهارت‌ های کوچک در برخورد با آن ها نیز نیاز دارد. کودکان، انگیزه ای برای یادگیری زبان ندارند. توجه آن ها با کنجکاوی و تخیل تحریک می شود.  همه چیز به طور بالقوه برای یک کودک جالب است. آموزش دادن به آن ها انرژی زیادی می طلبد. اما اگر خلاق و مشتاق باشید، ممکن است برای شما شغل ایده آلی باشد. به طور کلی، مواردی وجود دارد که باید هنگام آموزش به کودکان در نظر داشته باشید:

پرهیز از اصلاح اشتباه کودکان:

کودکان خردسال انگلیسی را همانگونه که زبان مادری خود را یاد گرفتند، یاد می گیرند: از طریق تجربه و تعامل.آن ها آگاهانه ساختار و قواعد دستور زبان را مطالعه نمی کنند، بنابراین باید اصلاحات خود را طبیعی نگه دارید. برای مثال در صورتی که اشتباه کردند، فقط جمله صحیح را تکرار کنید و از ایجاد قیدهای بسیار برای اصلاح اشتباهات آن ها بپرهیزید.

نه تنها حرکت و فعالیت بخشی از دوران کودکی است، بلکه در واقع به فرآیند یادگیری آن ها نیز کمک می کند و زبان آموزان را در درس ها درگیر نگه می دارد.از این رو، در کلاس درس، بازی ‌های حرکتی و فکری را فراموش نکنید.

موسیقی:

موسیقی قدرتمند است و آهنگ ‌های سرگرم‌کننده، بچه ها را درگیر کرده و به آن ها کمک می‌ کند واژگان جدیدی را بهتر به خاطر بسپارند. به طور مشابه، برخی از دانش آموزان یادگیرنده بصری هستند، به ویژه بچه های کوچکتر که سواد کامل نسبت به زبان اصلی خود ندارند. نگه داشتن یا چسباندن فلش کارت های رنگارنگ به تخته در حین یادگیری لغات برای کمک به یادآوری کلمات نیز ایده آل است.

سنجیدن علایق کودکان:

بسیاری از کودکان خود محور هستند و آموزش آن ها بسار دشوار است. با این حال، زمانی که درس به آن ها و علایقشان مربوط می شود، به احتمال زیاد انگیزه پیدا می کنند.یک تاکتیک عالی این است که در ابتدای ترم، نظرسنجی انجام دهید تا علایق دانش آموزان خود را بسنجید. علایق آن ها هر چه باشد می توانید آن ها را در درس های آینده خود دخیل کنید.

نکاتی که باید در هنگام آموزش زبان انگلیسی به کودکان رعایت کرد

ایجاد یک کلاس درس راحت:

استرس تحصیلی زبان آموزان را خرد می کند.خصوصا اگر فشار همسالان و والدین نیز وجود داشته باشد. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که یک کلاس درس راحت برای کودکان خود ایجاد کنید. کودکان باید در کلاس و با معلم احساس راحتی کنند و فشاری را بر خود احساس نکنند. در غیر این صورت ممکن است نتوانید به خوبی از پس آموزش آن ها بر بیایید.

ارتباط قوی و صمیمی با کودکان:

ارتباط قوی و صمیمی با کودکان اهمیت ویژه ای دارد. اگر متوجه شدید پشت میز شما معطل می شوند، بعد از کلاس با آن ها صحبت کنید، یا در سالن سلام کنید، شاید به آن ها این فرصت را بدهید که یک یا دو عبارتی را که در کلاس یاد گرفته اید تمرین کنند.بسته به هنجارهای اجتماعی، اگر می توانید به راحتی این ارتباطات دوستانه و شخصی را برقرار کنید، تا آن ها راحتتر یاد بگیرند.

ایفای نقش:

ایفای نقش راهی فوق العاده برای تقویت مهارت های گفتاری زبان آموزان و اعتماد به نفس آن ها است.با دادن سناریوهای مختلف نقش آفرینی، زبان آموزان قادر خواهند بود واژگان مختلف خود را به روش های سرگرم کننده توسعه دهند و تمرین کنند. اگر برخی از یادگیرندگان به اندازه کافی اعتماد به نفس نداشته باشند که جلوی کلاس خود بلند شوند و وانمود کنند که مشتری یک کافه هستند، همچنان می توانند نکات صحبت کردن را از تماشای همکلاسی های خود دریافت کنند.

معلمان زبان کودکان چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

بسیاری از محققان بر این باورند که یک معلم زبان موفق کودکان باید دارای ویژگی های زیر باشد و به موارد زیر توجه کند:

  • پرانرژی و صبور باشد
  • بچه ها را دوست داشته باشد
  • به تفاوت های فردی توجه کند
  • تا جایی که می تواند از تشویق بچه ها، کمک بگیرد
  • به کودکان اجازه دهد که جنبه های زیبا و مفید زبان را ببینند
  • اجازه دهد کودکان او را به عنوان معلم زبان خود دوست داشته باشند
  • فنون تدریس را بداند
  • به کودکان به عنوان یک انسان احترام بگذارد
  • در کلاس از زبان انگلیسی ساده استفاده کند
  • واضح و مختصر صحبت کند
  • بیشتر اوقات از تخته استفاده کند
  • از بازی های یادگیری زبان لذت بخش استفاده کند
  • حس شوخ طبعی داشته باشد
  • به کودکان اجازه دهد موسیقی گوش کرده و کارتون به زبان انگلیسی تماشا کنند
  • از کاست و سی دی برای مدل سازی استفاده کند
  • کلاس های زبان موفق را برای فراگیری نکات آموزشی مشاهده کند
  • در صورت لزوم از پانتومیم و زبان بدن استفاده کند
  • به چیدمان صندلی کودکان توجه کند
  • کودکان را با نام کوچک صدا کند یا چند نام جدید انگلیسی برای آن ها انتخاب کند
  • زمان خود را بودجه بندی کرد و در کلاس عجله نکند
  • فعالیت های خارج از کلاس آن ها را به طور منظم اما نه جدی بررسی کند
  • یک فیلم ضبط شده از کلاس درس خود داشته باشد
  • چند بار در طول کلاس به آن ها استراحت بدهد
  • خوب لباس بپوشد

آموزش انگلیسی به کودک در منزل

آموزش زبان انگلیسی به کودکان در خانه، مجموعه ای از چالش های منحصر به فرد خود را به همراه دارد. اما تشویق کودکان در خانه راهی عالی برای توسعه بیشتر مهارت‌ های زبانی آن هاست. زیرا کودکان تمایل دارند رفتار والدین خود را منعکس کنند، بنابراین یادگیری زبان انگلیسی با هم می‌تواند راهی عالی برای کودکان برای یادگیری مهارت ‌های زبانی باشد. اگر به دنبال راهنمایی بیشتر در مورد نحوه آموزش زبان انگلیسی به کودک در خانه هستید، می توانید نکات زیر را در نظر بگیرید:

محدود به کلاس درس نسیتید

نکته مهم درباره یادگیری در خانه این است که شما محدود به کلاس درس نیستید.این بدان معناست که یادگیری زبان انگلیسی می تواند در هر زمانی در خانه شما اتفاق بیفتد و ادغام آن در امور روزمره واقعا مفید خواهد بود. به عنوان مثال، وقتی بشقاب غذای کودکتان را جلوی او می‌گذارید، گفتن جملاتی مانند “غذا آماده است” و یا عبارراتی مانند صبح بخیر و شب بخیر و… می‌تواند به او در درک این عبارات روزانه کمک کند.

آموزش انگلیسی به کودک در منزل

صحبت کردن و پرسیدن سوالات روزمره به انگلیسی

درست مانند استفاده از امور روزمره، پرسیدن سوالات روزمره نیز می تواند ایده خوبی باشد.مواردی مانند “امروز چی میل داری؟ یا “مهدکودک چطور بود؟”  یک راه خوب برای مشارکت دادن کودک در مکالمه است و به رشد زبان او در یک محیط طبیعی کمک می کند.

این می تواند مفید باشد که زمان مشخصی را به صحبت کردن به زبان انگلیسی اختصاص دهید.این به کودکان فرصتی می دهد تا واقعا بر مهارت های گفتاری و زبان خود تمرکز کنند. شما می توانید این کار را هر روز به مدت 10 دقیقه انجام دهید. زیرا این کار باعث می شود کودکان تلاش کنند و به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنند.

بازی های آموزشی

بازی ‌های آموزشی فوق ‌العاده زیادی وجود دارد که می ‌توان از آن ها در فرآیند یادگیری کمک گرفت.این بازی‌ به رشد مهارت ‌های زبانی او کمک می ‌کنند و کودکان نیز از آن لذت خواهند برد. فقط سعی کنید این بازی ها را ساده نگه دارید. زیرا اگر خیلی پیچیده و غیر قابل درک باشند، بچه ها از آن ها لذت نخواهند برد و در نتیجه در یادگیری هم موثر نیست.

آموزش زبان انگلیسی می تواند یک کار چالش برانگیز باشد و نیازی نیست که آن را به طور کامل به تنهایی انجام دهید.همین که بتوانید آموخته های کودک را در خانه با او تمرین کنید و یا به ارتقای بخشی از آموخته ها بپردازید، کافی است.

یادگیری به وسیله چیز هایی که کودکان دوست دارند

آهنگ ها می توانند راه بسیار خوبی برای مشارکت دادن کودکان در یادگیری باشند و همچنین برای کمک به یادآوری حافظه عالی هستند. آهنگ ها می توانند راهی عالی برای کمک به کودکان در به خاطر سپردن واژگان باشند.

یکی از راه‌ های علاقه ‌مند کردن کودکان به رشد زبانی، استفاده از موضوعاتی است که به آن‌ ها علاقه دارند. اگر واقعا خواندن را دوست دارند، با هم یک کتاب انگلیسی انتخاب کنید.اگر عاشق هنر هستند، درباره برخی از هنرمندان انگلیسی تحقیق کنید و واژگان هنری انگلیسی خود را توسعه دهید. چیزی را پیدا کنید که آن ها دوست دارند و آن را به کار ببرید.

5/5 - (12 امتیاز)
نویسنده |2023-07-23T16:09:46+03:308 آوریل 2023|مقالات|
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
24ساعته پاسخگوی شما هستیم