; دوره فیلم نامه نویسی (شخصیت پردازی تا نگارش فیلم نامه + مدرک معتبر)

دوره آموزش فیلمنامه نویسی

Home>دوره آموزش فیلمنامه نویسی
دوره آموزش فیلمنامه نویسی

دوره آموزش فیلمنامه نویسی

تاریخ شروع احتمالی : شنبه 18 تیر 1401
مدت دوره : 48 ساعت
شنبه و دوشنبه از 17:00 تا 20:00
ظرفیت : 5 نفر
شهریه دوره : 2,328,000 تومان1,862,400 تومان
امکان ثبت نام کلاس نیست. تاریخ شروع کلاس گذشته است.

دوره آموزش فیلمنامه نویسی، با هدف تربیت افراد متخصص در حوزه فیلمنامه نویسی و یا سناریو نویسی، برگزار می شود. دوره فیلمنامه نویسی شامل آموزش ساختارهای مختلف فیلم نامه نویسی می شود که با شرکت در این دوره با ساختارهای گوناگون خطی، منقطع، مارپیچ، مدور و… آشنا می شوید.

دوره فیلمنامه نویسی شامل سه سطح مقدماتی، پیشرفته و حرفه ای می شود که در طی آن سرفصل های گوناگون نظیر، انتخاب عنوان مناسب برای فیلمنامه، ساخت عناصر فیلم، نوشتن داستان اصلی، خلق شخصیت های فیلمنامه، دیالوگ نویسی و… آموزش داده می شود.

معرفی دوره فیلم نامه نویسی

به طور کلی دوره فیلمنامه نویسی، شامل تکنیک ها و ترفندهای صحیح و اصلی نوشتن داستان و یا فیلم نامه است که بتوان به راحتی آن را به فیلم تبدیل کرد. با یادگیری مبانی فیلمنامه نویسی، می توانید انواع داستان های کوتاه و بلند، فیلمنامه، انواع دیالوگ ها و… را با ذوق و خلاقیت خود بنویسید و سپس با یادگیری کارگردانی و یا شرکت در دوره کارگردانی سینما  میتوانید فیلم نامه خود را به فیلم تبدیل کنید.

تمامی علاقمندان به صنعت سینما و فیلم نامه نویسی، می توانند با شرکت در دوره آموزش فیلمنامه نویسی، مهارت خود را در نوشتن افزایش دهند و با به کارگیری استعداد، ذوق و سلیقه شخصی خود، شروع به نوشتن داستان و فیلمنامه کنند.

آموزش فیلمنامه نویسی:

بسیاری از افراد، ذوق و استعداد نوشتن دارند، اما برای داستان نویسی و فیلمنامه نویسی، علاوه بر ذوق و استعداد نویسنده، استفاده از تکنیک های اصلی فیلنامه نویسی نیز، حائز اهمیت است. به طور کلی آموزش فیلمنامه نویسی شامل آموزش تکنیک های فیلمنامه نویسی می باشد. در این قسمت سعی داریم این تکنیک ها را معرفی کنیم…

ایده پردازی:

در قدم اول، نویسنده باید یک ایده پرداز خوب باشد و ایده های خاص و منحصر به فرد داشته باشد. ایده نوشتن یک فیلمنامه خاص، می تواند از زندگی شخصی و تجربیات فیلمنامه نویس نشات بگیرد و یا الهام گرفته از رویدادها و اتفاقات در حال رخ دادن باشد. در هر صورت ایده پردازی فیلمنامه نویس و ذوق و استعداد وی، تاثیر بسیاری بر روی فیلمنامه دارد.

فیلم نامه نویسی

ایجاد ساختار و قالب برای فیلمنامه:

پس از داشتن ایده ای جذاب و خلاق، باید برای فیلمنامه یک ساختار و قالب در نظر بگیرید. ساختار و قالب یک فیلمنامه از مقدمه تا پایان فیلمنامه را دربرمی گیرد که شامل عناصر داستان، کارکترها، صحنه، دستورالعمل ها و… می باشد.

شخصیت پردازی:

انتخاب و تعریف شخصیت های داستان از جمله تکنیک های اصلی آموزش فیلمنامه نویسی محسوب می شود. در واقع در این قسمت با توجه به تکنیک ها و ترفندها، شخصیت های داستان با جزئیات تعریف می شوند و نوع رفتار ،خصوصیات رفتاری، حرکات فیزیکی، عادت های شخصیتی و رفتار آنها با سایر شخصیت های موجود در فیلمنامه را تعریف و توصیف می شوند.

مدیریت صحنه:

یک فیلمنامه نویس، باید برای هر صحنه دستورالعملی مناسب در نظر بگیرد. این دستورالعمل های صحنه شامل جزئیات صحنه همچون محل اجرا، زمان مناسب اجرا، نور صحنه، بازیگران و… می شود. این دستورالعمل ها باید کامل و واضح نوشته شوند و در اختیار کارگردان فیلم قرار بگیرد.

دیالوگ نویسی:

از دیگر تکنیک های پر اهمیت در فیلمنامه نویسی، می توان به دیالوگ نویسی اشاره کرد. در واقع فیلمنامه نویس باید به صورت کاملا تکنیکی، دیالوگ های شخصیت های فیلم را بنویسد و به گونه ای شخصیت های فیلم را تعریف کند. دیالوگ ها باید با شخصیت های فیلم سازگار باشند.

داستان نویسی:

داستان نویسی بخش مهم فیلمنامه نویسی می باشد، زیرا اگر داستان یک فیلمنامه با رعایت اصول و تکنیک های فیلمنامه نویسی، نوشته شود، می تواند در جذب مخاطبان بسیار تاثیرگذار باشد.

نگارش فیلمنامه:

فیلمنامه نویس، می بایست فیلمنامه را به بهترین شکل نگارش کند. برای نگارش فیلمنامه، تکینیک ها و روش های مختلفی از قبیل صحبت کردن و گفت و گو وجود دارد که فیلمنامه نویس می بایست در نگارش فیلمنامه رعایت کند.

در صورت شرکت در دوره آموزش فیلمنامه نویسی، تمامی مطالب فوق به صورت کامل آموزش داده می شود و پس از اتمام دوره می توانید به تنهایی یک فیلمنامه را به صورت کامل و تکنیکی بنویسید.

فیلمنامه چیست؟

از جمله اجزا مهم هر فیلم، می توان به فیلمنامه و یا سناریو آن اشاره کرد. به طور کلی فیلمنامه نوعی نوشتار محسوب می شود که در آن داستان و اتفاقات یک فیلم به صورت کامل توصیف می شود. در فیلمنامه، به جزئیات فیلم پرداخته می شود و با استفاده از تکنیک ها و ترفندهای نگارشی، نوشته می شود.

فیلمنامه بخش های گوناگون یک فیلم که شامل صحنه، سکانس ها، شخصیت ها، محل فیلم برداری، پرده ها، داستان، موسیقی فیلم و… را به صورت کامل و جزئی توصیف می کند. در واقع فیلمنامه یکی از عناصر اصلی در ساخت انواع فیلم ها، سریال ها، برنامه های تلویزیونی و حتی بازی های ویدیویی می باشد.

فیلم نامه نویسی تخصصی

مخاطبان دوره فیلمنامه نویسی:

دوره فیلنامه‌ نویسی، دوره ای جامع و کامل بوده و تمامی علاقمندان به نویسندگی داستان های سینمایی، فیلمنامه نویسی و… می توانند در این دوره شرکت کنند. همچنین فعالان سینما که به فیلمنامه نویسی علاقمندند، از جمله مخاطبان این دوره می باشند.

به علاوه نویسندگان و فیلمنامه نویسان برای ارتقای مهارت نویسندگی خود و سادگیری اصولی فیلمنامه نویسی، می توانند در دوره فیلمنامه نویسی شرکت کنند.

بازارکار فیلمنامه نویسی:

با پیشرفت صنعت سینما و تولید محتوای تصویری، نیاز به فیلمنامه نویس حرفه ای و خلاق، بیش از پیش احساس می شود و در حال حاضر این فیلد کاری، بازارکار بسیار خوبی دارد. یک فیلمنامه نویس می تواند در بخش های مختلف همچون نوشتن فیلمنامه های سینمایی، نوشتن فیلمنامه های سریالی و یا حتی نوشتن فیلم های مستقل مشغول به کار شوند.

تمامی افراد با پشت سر گذاشتن دوره فیلمنامه نویسی و ذوق و استعداد خود، می توانند در این حوزه مشغول به کار شوند و درآمدزایی کنند. لازم به ذکر است که این حوزه بسیار پرتلاطم و پویا می باشد، به همین علت تمامی فیلمنامه نویسان می بایست دانش و اطلاعات خود را مطابق با آخرین متد روز دنیا، ارتقا دهند.

دوره آموزش فیلمنامه مجتمع فنی نیاوران:

مجتمع فنی نیاوران، یکی از برترین مراکز برگزار کننده دوره فیلمنامه نویسی می باشد. این دوره در مجتمع فنی نیاوران توسط برترین فیلمنامه نویسان کشور ارائه می شود. در دوره فیلمنامه نویسی، تمامی تکنیک ها و اصول فیلمنامه نویسی، طبق آخرین متد روز دنیا آموزش داده می شود.

با شرکت در دوره فیلمنامه نویسی مجتمع فنی نیاوران، در طول دوره، اساتید مجتمع در کنار شما هستند و می توانید در روند دوره، سوالات احتمالی و مشکلات خود را با اساتید در میان بگذارید و به گونه ای رفع اشکال کنید.

همچنین لازم به ذکر است که تمامی افرادی که این دوره را با موفقیت پشت سر گذاشته اند، مدرکی معتبر از مجتمع فنی نیاوران دریافت می کنند که در ایران و خارج از ایران از اعتبار بالایی برخوردار است.

3.4/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

24ساعته پاسخگوی شما هستیم