نکات آموزش چرم دوزی

Home>مقالات>نکات آموزش چرم دوزی

نکات آموزش چرم دوزی

نکات دوره آموزش چرم دوزی مجتمع فنی تهران

 

چگونه با آموزش چرم دوزی کسب درآمد کنیم؟

شاید شما یکی از افرادی باشید که همواره به فکر ایجاد یک کسب و کار کوچک خانگی بوده اید اما به دلیل کمبود سرمایه و سایر امکانات ، هیچ گاه موفق به یافتن ایده منطقی و متناسب با شرایط خود نشده اید. خبر خوب برای شما عزیزان این است که شاید پس از مطالعه این مطلب و گذراندن دوره آموزش چرم دوزی مجتمع فنی ،برای مشاهده دوره های بیشتر دپارتمان مد و پوشاک مجتمع فنی تهران مراجعه کنید. بتوانید یک کسب و کار خانگی پر درآمد را با حداقل سرمایه و امکانات ، راه اندازی نمایید. مطمئناً بارها برایتان پیش آمده که هنگام گشت و گذار در بازار ، یک کیف چرمی و یا یک تابلوی ساخته شده از چرم ، توجه شما را به خود جلب کند. و حتماً از قیمت بالای کالاهای چرمی نیز آگاهید. شاید تصور کنید که قیمت بالای این محصولات ، به دلیل گران بودن مواد اولیه بکار رفته در آن هاست. اما در واقعیت هنگامی که شما یک محصول چرمی را خریداری می کنید ، بخش زیادی از هزینه را بابت دستمزد ساخت آن می پردازید. البته یقیناً قیمت چرم طبیعی مرغوب ، نسبت به چرم های مصنوعی و یا فوم های پلاستیکی ، بیشتر است و به هیچ وجه نباید این متریال ها را با یکدیگر مقایسه نمود. چرا که چرم طبیعی دارای خواص و ویژگی های ارزشمندی است که این خواص به هیچ وجه در فوم های پلاستیکی دیده نمی شود. اما با این حال باید این نکته را در نظر گرفت که بخش عمده قیمت یک کالای چرمی ، مربوط به دستمز تولید آن است و تنها بخش کمی از آن به چرم بکار رفته در آن کالا تعلق دارد.

از این نکته میتوان دریافت کرد که چرم دوزی ، شغلی بسیار پردرآمد بوده و افراد بسیاری در این حرفه وجود دارند که پس از گذشت مدتی ، به درآمد میلیونی و حتی میلیاردی رسیده اند.

 

راه اندازی کارگاه چرمی در منزل  با دوره آموزش چرم دوزی مجتمع فنی تهران

شاید قیمت بالای کالاهای چرمی ، این باور را در ذهن شما ایجاد کرده باشد که راه اندازی یک کسب و کار چرمی ، نیازمند سرمایه اولیه بسیار زیادی است. ما اگر پای گفتگو با افراد با تجربه و متخصصان این حرفه بنشینید ، متوجه می شوید که این باور کاملاً اشتباه بوده و شما می توانید با حداقل سرمایه و امکانات ، حتی در منزل ، یک کارگاه کوچک چرم دوزی و تولید محصولات چرمی راه اندازی نمایید. در واقع میتوان به جرئت گفت چرم دوزی هنر ارزشمندی است که در هر مکان و هر زمان می تواند همراه خالق خود باشد.

همانطور که گفته شد ، کار چرم دوزی احتیاج به فضای خیلی زیاد و یا کارگاه خاصی ندارد و برای شروع ، دوره آموزش چرم دوزی مجتمع فنی تهران را بگذرانید سپس شما حتی می توانید یک اتاق کوچک را در منزل خود به این کار اختصاص دهید. تجهیزات و ابزار مورد نیاز برای چرم دوزی نیز به هیچ عنوان ابزارآلات پیچیده و گران قیمتی نیستند و تنها در وسایلی مانند قیچی ، کاتر ، سوزن ، چکش ، سنبه ، چسب آهن و … خلاصه می شوند. و تنها مسئله ای که ممکن است گاهی اوقات تولیدکنندگان محصولات چرمی را درگیر خود کند ، تهیه مواد اولیه با کیفیت و در عین حال ارزان قیمت است. البته همانطور که بالاتر گفته شد ، پوست های چرمی به اندازه خود محصولات چرمی تولید شده ، گران قیمت نیستند و هزینه تهیه مقدار مورد نیاز از پوست چرمی برای شروع کار چرم دوزی ، در حدودی نیست که شما را از کار منصرف نماید. پس در این مورد هم مشکلی وجود نخواهد داشت.

لازم به ذکر است که برای شروع کار دوره چرم دوزی  را پشت سر گذاشته باشید ، و حتماً لازم نیست که به سراغ تولید محصولات پیچیده بروید ، بلکه میتوانید کار چرم دوزی را با ساخت محصولات ساده چرمی مانند کیف پول و یا جاکارتی که اتفاقاً مشتریان زیادی نیز دارند ، آغاز نمایید.

 

آموزش چرم دوزی

 

علت استقبال مردم از محصولات چرمی

مطمئنا یکی از دلایل استقبال مردم از محصولات چرمی ، خواص و ویژگی های پرشمار چرم است که از جمله آن ها می توان به لطافت ، انعطاف ، تراکم و مقاومت بسیار بالای آن اشاره کرد. حال اگر چنین ماده ای در قالب طرح ها و اشکال خلاقانه ، با ظرافت و هوشمندی در دوخت ، به شکل یک کیف ، کمربند ، کف پوش ، تابلو و یا انواع زیورآلات درآید ، مطمئناً آنقدر زیبا ، چشم نواز و با اصالت خواهد بود که نظر هر بیننده ای را جلب خواهد کرد. همین امر سبب گشته که امروزه محصولات چرمی جایگاه ویژه ای در دنیای مد داشته باشند.

این نکته را به یاد داشته باشید که استقبال مردم از محصولات چرمی ، افزایش درآمد و رونق و توسعه کسب و کار شما را در پی دارد. البته این استقبال به فاکتورهایی همچون مرغوبیت چرم مورد استفاده ، دوخت تمیز و حرفه ای ، آموزش چرم دوزی ، طراحی شیک و خلاقانه و قیمت مناسب بستگی خواهد داشت. همچنین شما میتواتید با مراجعه به بازار و دیدن طرح ها و مدل های جدید و الگو گرفتن از آن ها ، همواره کار و محصولات خود را بروز نگه دارید. (به یاد داشته باشید که الگو برداری با تقلید و کپی برداری متفاوت است.)

فراموش نکنید که چرم دوزی نیز مانند سایر مهارت ها و مشاغل ، نیازمند یادگیری می باشد. شما می توانید به راحتی با شرکت در دوره ها و کلاس های چرم دوزی ، در کمترین زمان و با کمترین هزینه ، این حرفه ارزشمند را آموخته و کسب و کاری بسیار پردرآمد را آغاز نمایید.

3/5 - (3 امتیاز)
نویسنده |2023-03-09T15:36:05+03:3027 می 2019|مقالات|
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
24ساعته پاسخگوی شما هستیم