کاربرد آموزش نرم افزار spss

Home>مقالات>کاربرد آموزش نرم افزار spss

کاربرد آموزش نرم افزار spss

آموزش نرم افزار spss

همانطور که می دانید نرم افزار spss این روزها در زمینه های مختلف کاربرد دارد به همین دلیل است که کاربرد آموزش نرم افزار spss از ارزش بالایی برخوردار است. این روزها مجتمع های مختلفی اقدام به برگزاری دوره آموزش نرم افزار spss می کنند. اگر شما هم قصد شرکت در این دوره ها را دارید بهتر است ابتدا با یک کمپانی خوب در این زمینه آشنا شوید. مجتمع فنی تهران نمایندگی نیاوران یکی از مجموعه های خوب در زمینه آموزش نرم افزار spss است.

نرم افزار spss

احتمالا نام نرم افزار spss را زیاد شنیده باشید. این نرم افزار یکی از معروف ترین نرم افزارهای آماری است که برای موارد مختلفی از جمله تجزیه و تحلیل داده ها، آزمون فرضیات تحقیق، پایان نامه ها و تحلیل نتایج پرسشنامه های تحقیقات میدانی مورد استفاده قرار می گیرد. spss نام یک نرم افزار تخصصی آماری است که مخفف عبارت Statistical Package for the Social Sciences (نرم افزار آماری برای علوم اجتماعی) می باشد این نرم افزار به دلیل کاربردهای زیادی که دارد به شهرت جهانی رسیده است. نرم افزار spss در ابتدا برای کاربردهای آماری در علوم اجتماعی مورد استفاده قرار می گرفت اما بعدها با گسترش علم و توانایی بیشتر این برنامه از آن برای تجزیه و تحلیل و آنالیز آماری در اکثر رشته ها هم استفاده کردند.

آموزش نرم افزار spss

پر کاربرد ترین نرم افزار آماری کشور

این نرم افزار شکل کاملا ساده ای دارد و همانطور که گفتیم در تمام رشته ها قابل استفاده می باشد به همین دلیل است که به پرکاربردترین نرم افزار آماری تبدیل شده است. با استفاده از این نرم افزار می توان فرآیندهای آماری را با دقت و سرعت بسیار بیشتری تحلیل کرد. هر پژوهشگری که قصد داشته باشد در پایان نامه و یا پژوهش خود رابطه بین متغیرها و پدیده ها را بررسی کند نیازمند کار با نرم افزار spss است. ضمنا برای انجام رگرسیون، محاسبه همبستگی بین متغیرها و سایر موارد می توان از نرم افزار استفاده کرد. برای spss آموزش نرم افزار spss باید با آمار آشنایی داشته باشید زیرا تمام منوها و آزمون ها در این نرم افزار بر اساس علم آمار هستند بنابراین اگر قصد آموزش نرم افزار spss را دارید باید با علم آماری هم آشنایی داشته باشید.

برای آموزش نرم افزار spss بهتر است ابتدا با کاربردهای این نرم افزار آشنا شوید.

مدرک بین الملل

کاربرد نرم افزار SPSS

نرم افزار spss به سبب ویژگی های زیادی که دارد کاربردهای زیادی هم در رشته های مختلف دانشگاهی و پایان نامه ها پیدا کرده است. اگر در رشته تخصصی خود نیازمند آموزش نرم افزار spss هستید بهتر است کاربرد آن را به صورت مجزا در رشته های مختلف بدانید. با ما همراه باشید تا شما را با آموزش نرم افزار spss آشنا کنیم.

آموزش نرم افزار spss در علوم اجتماعی و علوم انسانی

یکی از کاربردهای نرم افزار spss در رشته های علوم انسانی و علوم اجتماعی است در واقع بیشتر کاربرد این نرم افزار در این دو رشته می باشد. در رشته های علوم انسانی و علوم اجتماعی که به طور گسترده ای از پرسشنامه برای بررسی روابط انسانی و رفتاری استفاده می شود قابل استفاده است. نرم افزار spss یکی از بهترین نرم افزارهایی است که برای بررسی و تجزیه و تحلیل پرسشنامه های طیف لیکرت استفاده می شود و می توان گفت که در این زمینه هیچ گونه رقیبی ندارد.

کاربرد SPSS در اقتصاد

یکی دیگر از کاربردهای نرم افزار spss در علم اقتصاد است. پژوهشگران مرتبط با رشته اقتصاد برای بررسی فرآیندهای زمانی اقتصادی و درک تاثیرات متقابل آنها بر روی یکدیگر و یا بر روی یک عامل از نرم افزار کاربردی spss استفاده می کنند. با استفاده از این نرم افزار می توان دستورات رگرسیون، آزمون همبستگی و سری زمانی را برای تحلیل داده ها مورد استفاده قرار داد. از دیگر کاربردهای spss در علم اقتصاد این است که به کمک آن می توان تحلیلی دقیق تر از گزارشات اقتصادی را ارائه داد. هرچند برای تحلیل های اقتصادی از نرم افزارهای دیگری هم استفاده می شود اما نرم افزار spss یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای آماری در این زمینه می باشد که می تواند در زمینه های گوناگونی مورد استفاده قرار گیرد.

کاربرد نرم افزار SPSS

آموزش نرم افزار spss در پزشکی

نرم افزار spss در علم پزشکی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. پژوهشگران علوم پزشکی برای نتیجه گیری از نتایج آزمایشگاهی و تحقیقات علمی خود می توانند از آزمون های مختلف این نرم افزار از جمله آزمون t، آنالیز واریانس، جداول توافقی، رگرسیون، آزمون نسبت، آزمون های ناپارامتری، آزمون های مقایسه میانگین و … استفاده کنند.

آموزش نرم افزار spss در صنعت

از دیگر کاربردهای نرم افزار spss در رشته های صنعتی است. برای انجام تحقیقات صنعتی و آنالیز نتایج حاصل می توانید از آزمون های مختلف این نرم افزار از جمله آزمون نسبت t-test، جداول توافقی، آزمون های ناپارامتری، آنالیز واریانس و .. استفاده کنید.

آموزش نرم افزار spss در کشاورزی

نرم افزار spss در رشته کشاورزی نیز قابل استفاده است. با استفاده از این نرم افزار می توانید در تحقیقات و پایان نامه های خود از آنالیز واریانس استفاده کنید.
شما می توانید با شرکت در دوره های آموزش نرم افزار spss در مجتمع فنی تهران نمایندگی نیاوران مدرک بین الملل این دوره را دریافت کنید.

4/5 - (1 امتیاز)
نویسنده |2023-03-09T15:45:05+03:3015 اکتبر 2018|مقالات|
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
24ساعته پاسخگوی شما هستیم