; دوره موشن گرافیک(آموزش تخصصی ساخت انیمیشن چند بعدی)

دوره موشن گرافیک

Home>دوره موشن گرافیک
دوره موشن گرافیک

دوره موشن گرافیک

تاریخ شروع احتمالی : سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
مدت دوره : 130 ساعت
یکشنبه از 17:00 تا 20:00 - سه شنبه از 17:00 تا 02:00
ظرفیت : 2 نفر
شهریه دوره : 12,180,000 تومان
تاریخ شروع احتمالی : چهارشنبه 29 فروردین 1403
مدت دوره : 130 ساعت
چهارشنبه از 09:00 تا 14:00
ظرفیت : 3 نفر
شهریه دوره : 12,180,000 تومان
مدت دوره : 130 ساعت
چهارشنبه از 09:00 تا 14:00
ظرفیت : 1 نفر
شهریه دوره : 12,180,000 تومان11,580,000 تومان
on
تاریخ شروع احتمالی : جمعه 14 اردیبهشت 1403
مدت دوره : 130 ساعت
جمعه از 14:00 تا 18:00
ظرفیت : 3 نفر
شهریه دوره : 12,180,000 تومان

نهدوره موشن گرافیک، آموزش نحوه متحرک سازی به همراه صداگذاری حرفه ای، برای خلق یک ویدیو و یا یک موشن گرافیک جذاب می باشد. در دوره موشن گرافیک، نحوه ساخت انواع تیزرهای تبلیغاتی، ساخت ویدیو های تبلیغاتی محصولات، ساخت لوگو موشن و ساخت ویدیوهای معرفی یک برند می شود.

با شرکت در دوره موشن گرافیک، می توانید با متحرک سازی المان ها و کارکترهایی گوناگون، پیام و محتوای خود را در قالب یک ویدیو تاثیرگذار به مخاطبان ارائه دهید.

بازار کار: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
سطح آموزش: مقدماتی تا پیشرفته✔️
مدرک: مدرک مجتمع فنی🔖
پیش نیاز: بدون پیش نیاز👌🏼
مشاوره رایگان: 02126121107📞
نوع دوره: حضوری و آنلاین
مدت دوره: 130 ساعت⏱

دوره موشن گرافیک به تمامی افرادی که در حوزه تصویرسازی، ویراستاری، گرافیک، فیلم سازی و… مشغول به فعالیت هستند، توصیه می شود تا سطح مهارت های خود را افزایش دهند.

دوره آموزش موشن گرافیک

موشن گرافیک چیست؟

عبارت موشن گرافیک (Motion Graphics) که امروزه به اصطلاح کاملا نام آشنایی در دنیای گرافیک، دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات تبدیل شده است، به معنای گرافیک یا تصویر پویا و متحرک است و در واقع به نوعی از انیمیشن اطلاق می شود که افراد با استفاده از نرم افزارهای گوناگون همچون افترافکت و با تلفیق خلاقانه تصاویر، صدا و موسیقی به وجود می آورند. این همان چیزی است که شما در دوره موشن گرافیک می آموزید.

لازم به ذکر است که قطعات موشن گرافیک، می توانند از نظر مدت زمان، متغیر باشند.

تاریخچه موشن گرافیک(گرافیک متحرک)

موشن گرافیک از اوایل دهه ۱۸۰۰ شروع شد. تاریخچه موشن گرافیک ارتباط نزدیکی با گرافیک کامپیوتر داشت. پیشرفت در گرافیک کامپیوتری باعث شد تا استفاده ها از موشن گرافیک بیشتر شود و همین امر موجب شد تا موشن گرافیک خیلی جامع تر بین افراد مورد استفاده قرار گیرد.

والتر روتمان اولین فیلم معروفی را تولید کرد که بر پایه گرافیک متحرک بود همچنین سکانس هایی هم از فیلم های آلفرد هییچکاک در برخی جاها از موشن گرافیک استفاده کرده اند.

در طول سالیان موشن گرافیک عمومی تر و جامع تر شده است به صورتی که در برخی از فیلم ها و سریال ها و تلویزیون و … از موشن گرافیک استفاده میکنند

چرا در دوره موشن گرافیک شرکت کنیم 

با شرکت در دوره موشن گرافیک ، می آموزید که چگونه یک ویدیوی تبلیغاتی جذاب با گرافیک خاص و مفهومی به همراه متحرک سازی و صداگذاری حرفه ای را خلق کنید که در ذهن مخاطبان شما بماند .

با شرکت در دوره آموزش موشن گرافیک به صورت گام به گام ، به صفر تا صد مطالب به صورت کاملا عملی مسلط می شوید و به راحتی می توانید وارد بازار کار شوید و کسب و کار خود را راه اندازی کنید .

مخاطبان دوره موشن گرافیک :

  • علاقه مندان به دوره ‌های هنری ، آموزش گرافیک ، ساخت تیزرهای تبلیغاتی ، فیلم برداری ، ساخت موشن گرافیک و …
  • دانشجویان رشته های مختلف هنری همچون گرافیک ، فیلم سازی و …
  • طراحان گرافیک
  • افرادی که به تصویرسازی مشغول هستند
  • انیماتور ها
  • ویراستاران ویدیو
  • سازندگان انواع تیزرهای تبلیغاتی
  • بازاریاب ها
  • صاحبان برندهای گوناگون

نرم افزار های دوره جامع موشن گرافیک 

برای ساخت موشن گرافیک می بایست به نرم افزارهای گرافیکی از جمله فتوشاپ ، ایلاستریتور و افترافکت ، تسلط کافی داشته باشید .

در این راستا مجتمع فنی تهران نمایندگی نیاوران ، دوره جامع موشن گرافیک را برگزار می کند تا هنرجویان و مخاطبان این دوره بتوانند در این زمینه آموزش‌های لازم را ببینند و مهارت لازم برای ورود به بازار کار را کسب کنند .

نرم‌افزارهای دوره موشن گرافیک می آموزید شامل موارد زیر می شوند :

آموزش فتوشاپ :

فتوشاپ یکی از نرم افزارهای شرکت ادوبی می باشد . فتوشاپ یک پردازشگر گرافیکی است که با استفاده از آن می توان عکس ها و تصاویر گوناگون را ویرایش ، ترکیب و … کرد . همچنین می توان با استفاده از ابزارهای مختلف نرم افزار فتوشاپ ، تصاویر گوناگون را خلق کنید . به علاوه  می ‌توان عکس ها و تصاویر گوناگون را با فرمت های مختلف ایجاد کنید و در موشن گرافیک های خود استفاده کنید.

آموزش ایلاستریتور :

از دیگر نرم ‌افزارهایی که می تواند به شما در زمینه ساخت موشن گرافیک کمک کند ، نرم ‌‌افزار ایلاستریتور می باشد . این نرم افزار همچون نرم افزار فتوشاپ ، ساخت شرکت ادوبی می باشد .

با استفاده از نرم‌ افزار ایلاستریتور می توانید انواع تصاویر گوناگون ، نمودارها ، لوگو های مختلف ، تصاویر ، عکس های واقعی ، کاراکترها و … را طراحی کنید و از آن ها در ساخت موشن گرافیک استفاده کنید .

آموزش افترافکت :

می توان گفت که نرم افزار ادوبی افترافکت ، اصلی ترین نرم افزار برای ساخت موشن گرافیک می باشد .

با استفاده از نرم افزار افترافکت می توانید تصاویر و وکتورهای گوناگون را متحرک کنید و کنار هم بگذارید و در نهایت با انجام صداگذاری ، موشن گرافیکی زیبا خلق کنید و آن را به نمایش بگذارید .

مزایای استفاده از موشن گرافیک :

  1. استفاده از موشن گرافیک باعث می شود تا شما وارد بازاریابی ویدیویی شوید و برند خود را ارتقا دهید .
  2. موشن گرافیک در بازاریابی شبکه های اجتماعی ، سایت ها و … می تواند به شما کمک شایانی کند .
  3. به علت جذابیت بالای موشن گرافیک ، این ویدیو جذاب می تواند مخاطبان را به راحتی و با سرعت تحت تاثیر قرار دهد. استفاده از تصاویر متحرک و ترکیب خلاقانه و متناسب صوت و تصویر، می تواند ذهن مخاطب را حتی برای مدت طولانی، با ویدئو و محتوای آن همراه سازد.
  4. استفاده از موشن گرافیک می تواند یکی از بهترین راه های انتقال مفاهیم به مخاطبان باشد .
  5. ساخت موشن گرافیک های گوناگون می تواند کم هزینه تر و ارزان تر از تیزرهای واقعی با استفاده از دوربین و فیلم برداری باشد .
  6. می توان از موشن گرافیک برای تهیه ویدئوهای آموزشی در زمینه های گوناگون بهره جست.
  7. موشن گرافیک می تواند در طراحی بیلبوردهای متحرک به کار رود.
  8. می توان با کمک موشن گرافیک آیکون ها و لوگوهای متحرک طراحی نمود.

آموزش ساخت موشن گرافیک

آموزش فرآیند ساخت موشن گرافیک

در این قسمت به طور خلاصه به موارد آموزشی دوره ساخت موشن گرافیک در شش قدم پرداخته ایم . تا دید کلی نسبت به نحوه ساخت موشن گرافیک داشته باشید.

در قدم اول :

می بایست به عنوان یک موشن گرافیست علاقه و ذوق نسبت به ساخت موشن گرافیک داشته باشد . همچنین داشتن ذهنی باز و خلاق از دیگر پیش ‌نیازهای ساخته یک موشن گرافیک حرفه ای و جذاب است .

در قدم دوم :

می بایست استراتژی دقیق برای موشن گرافیک خود در نظر داشته باشید و پیام و مفهومی که قصد دارید به مخاطب منتقل کنید را مشخص کنید .

فیلم نامه در موشن گرافیک :

می بایست فیلم نامه موشن گرافیک را آماده کنید . در نوشتن فیلم نامه موشن گرافیک باید به طول دوبلاژ بسیار دقت کنید چرا که هرچه فیلم نامه شما طولانی تر شود ، حجم موشن گرافیک شما بیشتر می شود . زمان استاندارد برای یک موشن گرافیک از حدود ۳۰ ثانیه شروع می شود و می تواند تا ۳ دقیقه طولانی شود . پس فیلم نامه باید به گونه ای نوشته شود که تمامی مطالب در این زمان تمام شود . همچنین در نوشتن فیلم نامه می بایست حتما به مخاطبان آن دقت شود .

آموزش ساخت استوری برد موشن گرافیک

آموزش استوری برد موشن گرافیک :

می بایست ایده های خود را به تصویر بکشید . برای این منظور باید فیلم نامه خود را به استوری برد منتقل کنید . این مرحله از مهمترین مراحل تولید موشن گرافیک می باشد . در طراحی استوری برد باید به محل پخش موشن گرافیک دقت کرد .  استوری برد بسته به محل پخش آن می تواند به شکل های مختلف با قاب های گوناگون طراحی شود .

 صدا در ساخت موشن گرافیک :

باید کار دوبلاژ موشن گرافیک انجام شود . استفاده از صداهای مناسب و دل نشین برای خواندن متن فیلم نامه در موشن گرافیک ، می تواند بسیار حائز اهمیت باشد و تاثیر مستقیمی بر جذب مخاطبان به ویدیوی شما داشته باشد ‌.

و در آخر ساخت موشن گرافیک با نرم افزار

طراح با استفاده از ذهن خلاق ، فیلم نامه ، استوری برد و … به ساخت موشن گرافیک با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی مشغول شود . طراح ، ساخت موشن گرافیک را با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی همچون فتوشاپ ، ایلاستریتور و افتر افکت انجام می‌ دهد و در نهایت چیدمان قسمت های مختلف موشن گرافیک را نهایی کند و صداگذاری ها را انجام دهد.

تمامی این موارد به طور کامل در دوره موشن گرافیک به دانشجویان به صورت عملی و پروژه محور آموزش داده می شود

بازارکار موشن گرافیک :

بی شک موشن گرافیک جزو دوره های پر مخاطب در زمینه ساخت انیمیشن دو بعدی می باشد .

امروزه تاثیر فیلم های آموزش و تبلیغاتی موشن گرافیک بر کسی پوشیده نیست  و یک شکل از رسانه مدرن در عصر امروزی است .

صاحبان مشاغل و سازمان ها ، صدا و سیما ، برنامه ها و اپلیکیشن های موبایل ، وب سایت ها و … همگی سعی می کنند جهت معرفی کار خود از فیلم های موشن گرافیک استفاده کرده تا بتوانند به خوبی خود را معرفی کنند .

در واقع می توان گفت که ساخت تیزرهای تبلیغاتی به اصلی ترین استراتژی های بازاریابی تبدیل شده است . از همین رو آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی مورد توجه قرار گرفته است

با توجه به این امر می توان گفت که موشن گرافیک بازارکار بسیار خوبی دارد و شما می توانید بعد از گذراندن دوره موشن گرافیک به صورت حضوری و غیر حضوری مشغول به کار شوید .

شما می توانید با عنوان موشن گرافیست در مراکز و سازمان های گوناگون همچون شرکت های مختلف ، فروشگاه ها و بوتیک ها ، کارخانه ها یا کارگاه ها ، صدا و سیما ، رستوران ها و کافی شاپ ها و هر مکانی که نیاز به برندینگ و تبلیغات دارد ، استخدام شوید .

همچنین می توانید به تنهایی شروع به کار کنید و کسب کار خود را راه اندازی کنید و پروژه های گوناگون را انجام دهید و به صورت پروژه ای مشغول به کار شوید .

ضرورت استفاده از موشن گرافیک

امروزه تمامی برندها برای دیده شدن و شناخته شدن، به تبلیغات نیاز دارند. تبلیغات صنعت بسیار گسترده ای در سراسر جهان می باشد.

یکی از ابزارهایی که امروزه به صورت گسترده برای تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرد، موشن گرافیک ها می باشد. موشن گرافیک با ادغام صدا و تصاویر متحرک، متن و یا محتوا را به نمایش می گذارد.

زمانی که یک متن یا محتوا به صورت ویدیو و موشن گرافیک باشد، در ذهن مخاطب به خوبی می ماند و یکی از بهترین روش های انتقال مفاهیم و محتواهاست.

۷ کاربرد مهم موشن گرافیک

در موشن گرافیک ، گرافیست با استفاده از عناصر گوناگون به صورت متحرک به همراه صداگذاری می کوشد تا مفاهیم و پیام های گوناگون را منتقل کند .

در واقع موشن گرافیک یک پل ارتباطی بین پیام مورد نظر و مخاطب آن پیامی باشد . با استفاده از موشن‌گرافیک می‌توانید پیام‌های گوناگونی را به راحتی به مخاطب آن منتقل کنید .

دلیل استقبال کاربران از دوره موشن گرافیک کاربرد های بسیار آن است که در این قسمت به شرح برخی از آن ها می پردازیم :

۱-برندسازی و دیجیتال مارکتینگ :

یکی از کاربردهای اساسی موشن گرافیک در حوزه برندسازی و دیجیتال مارکتینگ می باشد.

برندینگ در واقع مجموعه ای از فعالیت ها و راهکارهایی است که می کوشد تا یک برند در ذهن مشتریان و مخاطبان آن بماند . شما می‌توانید با استفاده از موشن گرافیک برای معرفی یک برند استفاده کنید و همچنین می توانید برند خود را در میان رقیبان ، متمایز کنید .

به علاوه با ساخت لوگو موشن می توانید به گونه‌ای برند خود را تبلیغ کنید و آن را در ذهن ها ماندگار کنید . پس می توان گفت از دیگر کاربردهای موشن‌ گرافیک در حوزه برندینگ ، ساخت لوگو موشن های جذاب و زیباست .

۲-تبلیغات مشاغل :

امروزه برندهای گوناگون ، کارگاه ها ، کارخانه های مختلف ، استارت آپ ها ، فروشگاه ها و بوتیک های مختلف ، رستوران ها و کافی شاپ ها ، مکان های اقامتی همچون انواع هتل ها و مسافرخانه ها ، طلا فروشی ها و جواهر فروشی ها ، آموزشگاه های گوناگون و … برای تبلیغات خود از تیزر های تبلیغاتی استفاده می کنند . چرا که موشن گرافیک برخلاف انیمیشن یا ویدیو های تبلیغاتی به هزینه کمتری نیاز دارد و می توان در زمان کوتاه تری آن را تهیه کرد .

پس می‌توان برای امور مختلف تبلیغاتی از موشن گرافیک های مختلف استفاده کرد . چرا که موشن گرافیک به علت جذابیتی که دارد بیننده و مخاطب را وادار می‌کند که ویدئویی موشن گرافیک شما را تا پایان مشاهده کند .

۳-آموزش موشن گرافیک برای فروش محصولات :

یکی دیگر از دلایل استقبال کاربران از دوره موشن گرافیک استفاده از موشن گرافیک برای معرفی محصولات گوناگون است که می تواند ایده جالب و مفیدی باشد چرا که خریدار می تواند با مشاهده یک موشن گرافیک کوتاه ، با محصول به صورت کامل آشنا شود و همچنین چگونگی کارکرد محصول ، طول عمر محصول و سایر اطلاعات را می ‌توان با استفاده از موشن گرافیک به خریدار محصول ارائه داد و محصول را به بهترین شکل معرفی کرد .

با معرفی صحیح محصول می توانید به خوبی بازاریابی کنید و مشتریان خاص خود را داشته باشید و کسب درآمد کنید .

۴-تیتراژ فیلم ها :

تیتراژ فیلم نقش به سزایی در جذب مخاطب فیلم دارد . چرا که تیتراژ ، فیلم و عوامل سازنده آن را به مخاطب معرفی می‌ کند و آن را به تماشای فیلم جذب می کند . در واقع تیتراژ فیلم در ذهن مخاطب فضاسازی می‌کند و مخاطب را برای مشاهده فیلم آماده می سازد .

موشن گرافیک می ‌تواند در زمینه ساخت تیتراژ های مختلف به سازنده انواع فیلم ها کمک شایانی کند . موشن گرافیک با به کارگیری عناصر گرافیکی و متحرک سازی آن ها و صداگذاری می کوشد تا تیتراژهای جذاب را تهیه و آماده پخش کند .

۵-استفاده آموزشی از موشن گرافیک

امروز مرکز آموزشی مختلف همچون مدارس ، دانشگاه ها ، اداره ها ، موسسات آموزشی و تحقیقاتی و … از موشن گرافیک در حوزه آموزش استفاده می کنند . چرا که جذابیت بسیار زیادی دارد و دانش آموزان و دانشجویان را به مطالب درسی علاقه مند می کند .

به علاوه می توان از موشن گرافیک به جای فیلم برداری از مدرس استفاده کرد .

۶-آموزش موشن گرافیک برای موزیک ویدیو ها :

از دیگر کاربردهای موشن گرافیک می توان به ساخت موزیک ویدیو های مختلف اشاره کرد . این کاربرد حرفه ای موشن گرافیک نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و بسیار مورد استفاده قرار می‌ گیرد . که نیازمند  گذراندن دوره موشن گرافیک است.

۷-توضیح مفاهیم :

می ‌توان برای توضیح مفاهیم گوناگون از ابزار حرفه ای و قدرتمند موشن گرافیک استفاده کرد . موشن گرافیک در حوزه ارائه مطالب و مفاهیم گوناگون استفاده می ‌شود و جزو روش های تاثیر گذاری بر روی مخاطب محسوب شود و برای امور مختلف سه مورد استفاده قرار می گیرد.

دوره موشن گرافیک مجتمع فنی نیاوران:

دوره موشن گرافیک مجتمع فنی نیاوران، دوره ای جامع و کامل می باشد که به صورت کاملا عملی توسط اساتید متخصص به هنرآموزان ارائه می شود.

در دوره موشن گرافیک مجتمع فنی نیاوران تمامی سرفصل ها که شامل استوری برد موشن گرافیک، نحوه صداگذاری، کار با نرم افزارهای گرافیکی و… می شود از صفر تا صد به هنرآموزان آموزش داده می شود.

اساتید مجتمع فنی نیاوران از ابتدای پروژه همراه هنرآموزان هستند و هنرآموزان در روند یادگیری می توانند با اساتید خود در ارتباط باشند و گام به گام با اساتید خود پیش روند.

در صورتی که هنرآموزان این دوره را با موفقیت پشت سر بگذارند، مدرکی معتبر از مجتمع فنی نیاوران دریافت می کنند که از اعتبار بالایی در ایران و خارج از کشور برخوردار است.

4.7/5 - (110 امتیاز)

5 نظر

  1. دپارتمان هنر 09/02/2020 at 11:37 ق.ظ - Reply

    با گذراندن این دوره می تونم کار موشن گرافیک انجام بدم؟

  2. محمد افشار 12/29/2022 at 5:20 ب.ظ - Reply

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم مدرک این دوره به چه صورت است و آیا مدرک. و زبانه است؟

    • مجتمع فنی نیاوران 01/02/2023 at 1:24 ب.ظ - Reply

      سلام وقت بخیر
      مدرک معتبر بین المللی است

  3. سهیلا بهراوی 12/29/2022 at 5:21 ب.ظ - Reply

    سلام وقت بخیر آیا داخل این دوره به صورت کامل افتر افکت آموزش داده میشه یا فقط قسمتایی که با موشن گرافیک هست آموزش داده میشود؟

    • مجتمع فنی نیاوران 01/02/2023 at 1:24 ب.ظ - Reply

      سلام. دوره دوره ی آموش موشن گرافیک است

دیدگاهتان را بنویسید

24ساعته پاسخگوی شما هستیم