معرفی نرم افزار لومیون

Home>مقالات>معرفی نرم افزار لومیون

معرفی نرم افزار لومیون

در این مقاله به طور کامل شما را با نرم افزار لومیون آشنا می کنیم. کاربردهای آن را بررسی می کنیم. تمام نکاتی را که بایستی درباره این نرم افزار کاربری بدانید، بیان خواهیم کرد. نرم افزار لومیون یک برنامه ی حرفه ای در زمینه ی انیمیشن سازی و رندرگیری است که به صورت اختصاصی برای مهندسین معماری طراحی شده است. با استفاده از نرم افزار Lumion می توان  مدل های ایجاد شده در سایر نرم افزارهای دیگر را به انیمیشن های باکیفیت تبدیل کرد.

لومیون(lumion) چیست؟

لومیون(Lumion) یک نرم افزار پرقدرت و با سرعت بالا است که برای تولید انیمیشین از مدل های شبیه سازی شده ی معماری استفاده می شود. لومیون این امکان را به شما می دهد که مدل های سه بعدی خود را طراحی کنید و در نهایت آن را به انیمیشن تبدیل نمایید. حتی می توانید از مدل های خود به صورت عکس و ویدئو نیز در محیط این نرم افزار رندرگیری کنید. نکته ی مهم درباره ی لومیون سرعت بالای رندرگیری آن است که فرایند رندرینگ را به حداقل می رساند. یکی از عوامل اصلی محبوبیت بالای این برنامه سرعت رندرینگ بالای این نرم افزار است. لومیون ابزارهای بسیار با کیفیتی را در اختیار شما قرار می دهد تا شما بتوانید یک پروژه ی حرفه ای را در اختیار کارفرمای خود قرار دهید.

در اکثر مواقع مهندسین معماری مدل های خود را در نرم افزارهای دیگر ایجاد می کنند و سپس آن را به محیط لومیون، جهت ساخت انیمیشن های باکیفیت، انتقال می دهند. این نرم افزار قابلیت های پرشماری دارد از جمله قابلیت های آن می توان به: ایجاد آبجکت، پرسوناژ، دادن افکت به متریال ها، ساخت متریال، نورپردازی به آبجکت ها و اضافه نمودن جلوه ها و جزئیاتی مانند:چمن، درخت، برف و…  اشاره کرد.

تاریخچه ی نرم افزار لومیون

نرم افزار لومیون آن چنان قدیمی نیست. ابتدای داستان پیدایش این نرم افزار به سال 1998 میلادی در شهر لیدن هلند بر می گردد. جایی که دو برنامه نویس هلندی با کنجکاوی کردن در زمینه ی طرح های گرافیکی سه بعدی، نخستین قدم ها را برای به وجود آوردن یک شرکت بزرگ نرم افزاری برداشتند. شرکتی که این دو ایجاد کردند، Act3d نام داشت. شرکت آن ها به عنوان یک کمپانی پیشرو در ساخت نرم افزارهای سه بعدی بر سر زبان ها افتاد. آنها با ساخت موتور سه بعدی Quest 3d به پیشرفت چشمگیری دست یافتند. ساخت این نرم افزار گام بسیار مهمی برای این شرکت بود و بعدها آن ها به این نتیجه رسیدن که در زمینه ی معماری نیز می بایست نرم افزاری را طراحی کنند. آن ها بر این عقیده بودند که باید برنامه ای را طراحی کنند که به راحتی معماران بتوانند با آن کار طراحی و دکوراسیون انجام بدهند. در سال 2007 بود که شرکت کوچک Act-3D قدم بزرگی برداشت و به صورت اختصاصی تمرکز خود را بر روی ساخت نرم افزاری جامع برای مهندسین معماری گذاشت. نهایتا سال 2010 آنها یک نرم افزار شیک و بسیار جذاب ساختند که معماران می توانستند به راحتی کارهای خود را با آن انجام دهند. طولی نکشید که اولین نسخه از نرم افزار لومیون وارد بازار شد. امروزه این نرم افزار نیاز مبرم معماران است و صدها هزار نفر در حال استفاده از این برنامه هستند و کارهای خود را با آن انجام میدهند.

ویژگی های نرم افزار لومیون

نرم افزار لومیون ویژگی های بسیار خوب و استانداردی دارد که آن را با سایر نرم افزارهای هم رده ی خود متمایز کرده است. در این بخش ما مهم ترین ویژگی های این نرم افزار را که بر محبوبیت آن افزوده است را فهرست وار همراه با توضیحات، تقدیم شما می کنیم.

ویژگی های نرم افزار لومیون

سرعت بالا در رندرگیری

همان طور که در مقدمه ی این مقاله اشاره کردیم، این برنامه نسبت به سایر نرم افزارهایی که قدرت رندرگیری دارند، سرعت بیشتری دارد. سرعت بیشتر این نرم افزار در رندرگیری طبیعتا موجب صرفه جویی در هزینه و زمان می شود.

پیشرفت مداوم نرم افزار لومیون

این نرم افزار به مرور با هر آپدیت پیشرفت هایی تجربه کرده است. به خصوص در سالیان اخیر که پیشرفت و ارتقای قابلیت های این برنامه محسوس تر بوده است. همچنین کیفیت آن نیز بالا رفته است. این برنامه مدام در حال بروزرسانی است. و در هر آپدیت تلاش می شود که نسبت به نسخه های قبلی ویژگی های جدیدی به آن اضافه گردد.

مجموعه بسیار وسیعی از آبجکت ها

نرم افزار لومیون مجموعه ی بسیار متنوع و وسیعی از آبجکت ها را در کتابخانه ی خود دارد که نیاز استفاده کنندگان از آن را کاملا برطرف می کند. کسانی که با این برنامه به کار طراحی انیمیشن سه بعدی می پردازند، برخلاف بسیاری از نرم افزارها هیچ گونه نیازی به استفاده کردن از منابع بیرونی ندارند.

انیمیشن سازی Real Time در لومیون

یکی دیگر از مزایای لومیون قابلیت ایجاد انیمیشن سازی به روش real time است. در این روش رندرگیری از هر فریم به صورت میانگین 4 ثانیه زمان می برد(بسته نوع کارت گرافیک و سخت افزار سیستم می توانید این تایم متغیر باشد).

افکت ها و امکانات زیاد

این برنامه به نسبت سایر برنامه های هم رده، امکانات خیلی بیشتری را در اختیار مهندسین معماری قرار می دهد. استفاده از امکانات و قابلیت های ویژه ی این نرم افزار، به سادگی و تنها با یک کلیک امکان پذیر است. برای استفاده از این افکت ها لازم نیست که حتما سیستم بسیار قوی ای داشته باشید، با یک سیستم متوسط نیز می توانید به سادگی از تمام قابلیت های این نرم افزار به بهترین شکل ممکن استفاده کنید، در حالی که در نرم افزاری مشابه همچون تری دی مکس استفاده کردن از افکت ها می تواند چالش برانگیز باشد.

ایجاد مدل ها و تصاویر بزرگ

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد نرم افزار لومیون، امکان ساخت تصاویر بزرگ است.از این ویژگی به عنوان یک قابلیت بزرگ نام میبریم، زیرا اکثر برنامه ها برای ساخت تصاویر محدودیت ابعاد دارند.اما در نرم افزار لومیون شما می توانید تصاویر با ابعاد بسیار بزرگ ایجاد کنید، آبجکت گذاری کنید و متریال بدهید.

رابط کاربری آسان

کار کردن با این برنامه آسان است. شما اگر هیچ آشنایی با این برنامه نداشته باشید، با استفاده از آموزش هایی که درباره این نرم افزار وجود دارد، می توانید نهایتا تا 2 روز بر این برنامه مسلط شوید و به صورت حرفه ای با آن کار کنید. این نرم افزار به نوعی طراحی شده است که یادگیری، رابط کاربری، گرفتن خروجی، آبجکت گذاری و متحرک سازی در آن به ساده ترین روش ممکن صورت بگیرد.

قابلیت همکاری لومیون با سایر برنامه ها

دیگر ویژگی مهم نرم افزار لومیون،  قابلیت انتقال دادن مدل های ایجاد شده از سایر برنامه ها به این نرم افزار است. شما می توانید از نرم افزارهایی مانند: اتوکد,راینو,مایا٬تری دی مکس و …

مدل های ساخته شده خود را به لومیون انتقال و آن ها را دکور کنید.

لومیون پشتیبانی از فرمت های مختلف

لومیون از فرمت های بسیار زیادی پشتیبانی می کند. فرمت های تصویری مانند: JPG,PSD,BMP,HDR و… . همچنین از فرمت های مختلف سه بعدی نیز به صورت کامل پشتیبانی می کند. فرمت هایی مانند:3DS,DBJ,DXF,SKP,FBX و… که باعث آسان تر شدن کار با این نرم افزار می شوند.

ایجاد ویدئوهای با کیفیت در لومیون

قابلیت ساخت ویدئو با کیفیت بالا و با فرمت خروجی MP4   از دیگر مزایا و قابلیت های جذاب نرم افزار لومیون است. شما کافی است مدلی را که در سایر نرم افزارها ساخته اید را به لومیون انتقال دهید، بقیه ی کارها برای شما به سادگی صورت خواهد گرفت.

سخت افزار مورد نیاز برای اجرای لومیون

به دلیل این که لومیون از کارت گرافیک (GPU)برای پردازش گرافیکی تصاویر استفاده می کند، ترجیحا شما می بایست کارت گرافیک قوی ای داشته باشید. اما برای اجرای این برنامه لزوما نیازی نیست که سی پی یو(CPU) و رم (RAM) قوی ای داشته باشد.

دوره لومیون

تا این جای مقاله شما با نرم افزار لومیون و کاربرد ها و ویژگی های آن آشنا شدید. همانطور که میدانید این نرم افزار بسیار محبوب و کاربردی می باشد. بسیاری از طراحان و خصوصا معماران از این نرم افزار فوق العاده استفاده می کنند. به جرات می توان گفت نرم افزار لومیون بهترین برنامه برای ساخت انیمیشن های سه بعدی است. علاوه بر تمام قابلیت هایی که این نرم افزار دارد، بازار کار بسیار خوب آن باعث شده که بسیاری روی به یادگیری آن بیاورند.اگر شما هم دوست دارید این نرم افزار را ۰ تا ۱۰۰ بیاموزید میتوانید در دوره لومیون شرکت کنید

کاربرد های نرم افزار لومیون

کاربرد لومیون در مواقع اضطراری بیشتر به چشم می آید. وقتی شما کمبود وقت داشته باشید، به آسانی می توانید مدلی را که در سایر نرم افزارها ایجاد کرده اید، را در نرم افزار لومیون رندر گیری کنید. برای ساخت انیمیشن در سایر نرم افزارهای مشابه تایم بیشتری باید بگذارید، در صورتی که فرصت کافی نداشته باشید می توانید انیمیشن خود را به آسانی در نرم افزار لومیون ایجاد کنید. از دیگر کاربردهای این نرم افزار محبوب می توان به:نمایش زاویه دید شما  نسبت به پروژه، به صورت ویدئو، تصویر و پاناروما به مخاطب خود در سریع ترین زمان ممکن و در قالب یک نتیجه ی باکیفیت اشاره کرد. طراحی نرم افزار لومیون به گونه ای است که کاربر بتواند به راحتی با آن کار خود را انجام دهد.

کاربرد نرم افزار لومیون

بازار کار

نرم افزار لومیون با توجه به کاربردهای گسترده ای که دارد، برای ایجاد یک رزومه ی کاری خوب بسیار مناسب و استفاده از آن برای کسانی که در حوزه ی معماری فعالیت می کنند، ضروری می باشد. تقریبا تمامی مراکز و دفاتر معماری در سراسر دنیا به افرادی که بر این نرم افزار تسلط کافی داشته باشند، نیازمند هستند. اما مشکل این است که تعداد افرادی که با این نرم افزار حرفه ای کار می کنند، بسیار کم است. این نرم افزار قابلیت های فوق العاده ای دارد، در صورتی که شما بتوانید بر آن مسلط شوید و به صورت حرفه ای با آن کار کنید، به راحتی می توانید به استخدام مراکز طراحی و معماری در بیاید و اگر علاقه ای به استخدام نداشته باشید می توانید به صورت فریلنسری کار کنید. شما با دریافت پروژه ها به صورت فریلنسری می توانید درآمد بسیار خوبی داشته باشید.

5/5 - (9 امتیاز)
نویسنده |2023-07-23T16:20:39+03:308 فوریه 2023|مقالات|
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
24ساعته پاسخگوی شما هستیم