دکوراسیون آشپزخانه

Home>مقالات>دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه

هر خانه کوچک و بزرگی ، فضایی با عنوان آشپزخانه دارد که در آن طبخ و آماده سازی غذا ها انجام می شود . آشپزخانه در واقع قلب هر خانه می باشد و طراحی و دکوراسیون آشپزخانه بسیار تاثیر بر روی زیبایی و لوکس بودن منزل می گذارد . همچنین دیزاین صحیح آشپزخانه تاثیر مثبتی بر روی روحیه ساکنین خانه ، به خصوص خانم های خانه دار می گذارد .

برای انکه بتوانید بهترین طراحی دکوراسیون را برای آشپزخانه داشته باشید ، باید دوره آموزش دکوراسیون داخلی مقدماتی تا پیشرفته را به اتمام رسانده باشید .

اکثر افراد بر این باورند که دکوراسیون آشپزخانه های کوچک کاری سخت و نشدنی می باشد و دیزاین صحیح یک دغدغه ی بزرگ برای افرادی که در آپارتمان ها ساکن اند ، محسوب می شود . اما امروزه همه ایده پردازان و طراحان به این نتیجه رسیده اند که هرچه آشپزخانه کوچک باشد می تواند زیبایی لوکس بودن خاص خود را داشته باشد . طراحان و معماران داخلی می بایستی با در نظر گرفتن مد روز ، فضای داخلی آشپزخانه را طوری طراحی کنند که از فضای آشپزخانه به درستی بهره وری شود و فضای آشپزخانه بزرگ تر نشان دهد.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

 

خانم های خانه دار بیشتر وقت با ارزش خود را در آشپزخانه می گذارنند . در نتیجه چیدمان و طراحی آشپزخانه (به خصوص آشپزخانه های آپارتمانی) باید به گونه ای باشد که فرد در آن احساس راحتی کند و انرژی مثبت از دیزاین آن بگیرد.

امروزه آشپزخانه نسبت به گذشته کارایی های بیشتری پیدا کرده است . به طور مثال در محیط آشپزخانه ، علاوه بر طبخ غذا ، سرو غذا و نگهداری مواد غذایی و همچنین شستوشوی لباس نیز انجام می شود.

برای داشتن دکوراسیون آشپزخانه ای لکس و زیبا ، طراحان می بایستی در دیزاین آن مواردی را در نظر بگیرند که در قسمت زیر به شرح برخی از این موارد می پردازیم :

انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه :

انتخاب رنگی مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه بسیار حائز اهمیت می باشد چرا که رنگ مناسب آشپزخانه را به محیطی آرام و پر انرژی تبدیل می کند و همین طورفضای آشپزخانه را بزرگ تر نشان می دهد .

به عنوان مثال : استفاده از رنگ سفید برای آشپزخانه های کوچک بسیار توصیه می شود چرا که باعث بزرگ نشان دادن آشپزخانه می شود .

همچنین انتخاب یک رنگ برای دیوار و کابینت ها نیز باعث بزرگ دیده شدن آشپزخانه می شود چرا که مرض های چشمی را از بین می برد .

رنگ های مناسب دکوراسیون آشپزخانه

انتخاب کفپوش مناسب آشپزخانه :

انتخاب کفپوش مناسب برای آشپزخانه بسیار حائز اهمیت است . چرا که استفاده از کفپوش های رنگ روشن باعث بزرگ تر نشان دادن محیط آشپزخانه می شود . همچنین جنس کف پوش باید به گونه ای باشد که در صورت کثیفی به راحتی تمیز شود و بازتاب نور از سطح آن به خوبی انجام شود . چرا که باعث بزرگ نشان دادن محیط آشپزخانه می شود .

کفپوش مناسب دکوراسیون آشپزخانه

اجرای نور پردازی مناسب در دکوراسیون آشپزخانه :

یکی از نکاتی که حتما در دیزاین آشپزخانه باید رعایت شود نور پردازی آن می باشد . در واقع تمامی قسمت های آشپزخانه می بایستی از نور کافی برخوردار باشد . به طور مثال قسمتی که برای پخت و پز یا شست وشوی ظروف تعبیه شده اند ، باید از نور کافی برخوردار باشند . به همین منظور علاوه بر لوسر یا چراغی که از سقف آشپزخانه آویزان است ، باید از نور های مخفی ، انواع نور های LED و … در قسمت های مختلف آشپزخانه استفاده کرد تا نورپردازی به بهترین شکل انجام شود .

نورپردازی اصولی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

استفاده بهینه از پنجره در طراحی آشپزخانه :

امروزه آشپزخانه ها هم به نور مصنوعی و هم به نور طبیعی نیاز دارند و از بین بردن پنجره ها کار نادرستی می باشد . چرا که ایجاد پنجره با انتخاب بهترین رنگ ها برای فریم پنجره ها به دکوراسیون آشپزخانه بسیار کمک می کند . وجود پنجره ، آشپزخانه را زنده می کند و فضا را برای آشپزی و سرو غذا لذت بخش می کند .

پنجره در طراحی داخلی آشپزخانه

انتخاب پرده مناسب برای آشپزخانه :

انتخاب پرده ی مناسب در دکوراسیون آشپزخانه بسیار حائز اهمیت می باشد . پرده ی آشپزخانه نباید به گونه ای باشد که از ورود نور به داخل آشپزخانه جلوگیری کند و همچنین باید در رنگ های متناسب با رنگ کلی آشپزخانه باشد . به طور کلی رنگ های روشن و گرم ، برای پرده آشپزخانه بسیار چشم نواز است و تازگی و نشاط به فضای آشپزخانه می بخشد .

انتخاب پرده مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه

بهترین چیدمان برای آشپزخانه :

چیدمان و طرز قرارگیری وسایل در آشپزخانه بسیار حائز اهمیت می باشد . چرا که شلوغ کردن بیهوده آشپزخانه ، با قرار دادن ظروف و وسایل تزئینی روی پیشخوان آشپزخانه ، باعث کوچک و دلگیر نشان دادن محیط آشپزخانه می شود . در واقع محیط آشپزخانه می بایستی مدیریت شود و وسایل و ظروف در داخل کابینت ها قرار بگیرد تا آشپزخانه مدرن تر و شیک تر به نظر برسد .

برای اینکه به فضای آشپزخانه رنگ و روحی ببخشید ، می توانید از انواع وسایل تزئیتی و اکسسوری که با محیط آشپزخانه هماهنگی داشته باشد ، استفاده کرد . به طور مثال می توان از گلدان هایی با گیاهان ، که با رنگ پایه آشپزخانه هماهنگی دارد ، استفاده کند . همچنین استفاده از تابلوهایی با رنگ های زنده ، به طراوت و شادابی آشپزخانه کمک می کند .

چیدمان مناسب آشپزخانه

انتخاب استایل مناسب با توجه به سلیقه فرد :

کابینت ها ، دیوار ها و مبلمان آشپزخانه از اجزای اصلی هر آشپزخانه در تعیین استایل آن محسوب می شود .

از استایل های آشپزخانه می توان به استایل مدرن اشاره کرد . در این نوع استایل از کابینت های تخت و ساده ، بدون هیچ گونه پیچیدگی و انواع وسایل استیل استفاده می شود . برای تزئین اینگونه آشپزخانه ها از  سنگ مرمر روی پیشخوان ، انواع گلدان و نور پردازی لوکس استفاده می شود . در سبک مدرن معمولا از حداکثر دو رنگ در متریال آن استفاده می شود . سادگی آشپزخانه هایی که از این سبک پیروی می کنند ، آن ها را خاص کرده است . به طور مثال آشپزخانه ای با کابینت های سفید به همراه یک جزیره و نورپردازی خاص از استایل مدرن پیروی می کند که از محبوبیت بالایی در میان عوام برخوردار است .

 

طراحی آشپزخانه به سبک مدرن

از دیگر انواع استایل های دکوراسیون آشپزخانه می توان به استایل کلاسیک اشاره کرد . استایل کلاسیک در واقع برخلاف استایل مدرن می باشد . در استایل کلاسیک از انواع متریال ها به خصوص انواع چوب ها استفاده می شود . این سبک جزئیات بسیار زیادی دارد . به طور مثال آشپزخانه ای با کابینت هایی از جنس چوب که در دیزاین آن از وسایل تزئینی بسیاری استفاده شده است ، از این سبک پیروی می کند .

بسیاری از افراد که به هر دو سبک علاقه داشته باشند ، می توانند ترکیبی از دو استایل مدرن و کلاسیک را در آشپزخانه های خود بکار گیرند  .

 

دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک

رعایت مثل قاعده مثلث طلایی :

قاعده ای با نام مثلث طلایی وجود دارد که به طراحی دکوراسیون آشپزخانه به صورت اصولی کمک می کند . این قاعده بدین معناست که سه نقطه مهم آشپزخانه یعنی اجاق گاز ، سینک ظرف شویی و یخچال با فاصله ایی بین یک تا سه متر ( با توجه به متراژ آشپزخانه ) از یک دیگر قرار می گیرند . رعایت این قاعده در آشپزخانه باعث راحت شدن کارهای روزمره می شود .

اصل مثلث در دکوراسیون آشپزخانه

 

مدل های مختلف دکوراسیون آشپزخانه

طراحی داخلی آشپزخانه سفید نقره ای

طراحی داخلی آشپزخانه سفید نقره ای

دکوراسیون آشپزخانه سفید طلایی

دکوراسیون آشپزخانه سفید طلایی

دکوراسیون آشپزخانه سبک مینیمال

دکوراسیون آشپزخانه سبک مینیمال

آشپزخانه مدل سفید مشکی

آشپزخانه مدل سفید مشکی

آشپزخانه مدل ۲۰۲۰

آشپزخانه مدل ۲۰۲۰

آشپزخانه مدل ۲۰۱۹

آشپزخانه مدل ۲۰۱۹

امتیاز دهید.
نویسنده |2023-11-07T15:51:38+03:306 می 2020|مقالات|
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
24ساعته پاسخگوی شما هستیم