دیداس چیست؟

Home>مقالات>دیداس چیست؟

دیداس چیست؟

حملات دیداس چیست؟ (DDOS چیست ؟)

شاید نام DDOS را شنیده باشید اما ندانید به چه معناست و چه زمانی رخ می‌دهد. اگر علاقه‌مندید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید در ادامه مقاله با ما باشید تا اطلاعات بیشتری را در این خصوص دریافت کنید.

DDOS یک نوع حمله است که از طرف هکرها رخ می‌دهد که معنای سرازیر کردن تقاضای زیاد به یک سرور است به صورتی که سرویس‌دهی عادی به کاربران قطع یا دچار اختلال شود. DDOS یکی از راهکارهای مورد استفاده هکرها است که توسط آن سرور را دچار اختلالاتی می‌کنند. این نوع حملات در سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها اتفاق می‌افتد و تنها افرادی قادر به انجام آن هستند که دارای برخی مهارت باشند.

تفاوت DDOS  و DOS چیست؟

اصلاح دیگری وجود دارد که DOS نامیده می‌شود برخی از این افراد این نام را با DDOS اشتباه گرفته و یا به جای هم استفاده می‌کنند. شباهتی که این دو مورد باهم دارند آن است که حملاتی هستند که باعث ایجاد اختلال می‌شود و هدفشان از دسترس خارج کردن یا اختلال در یک سرویس است. اما تفاوتی که این دو مورد با یکدیگر دارند آن است که در حمله DOS با سرازیر شدن بسته‌های UPD  و TCP از یک سرور به سمت یک کامپیوتر دچار مشکل خواهد شد اما در حمله‌های DDOS چندین سرور با یکدیگر یک سیستم را مورد هدف قرار می‌دهند. سپس با IP های مختلف قربانی را به دام انداخته و آن را مورد هدف قرار می‌دهند.

عواقب حمله DDOS چیست؟

همان طور که به آن اشاره کردیم در حمله DDOS سایت از دسترس خارج شده و یا اختلالاتی در آن ایجاد می‌شود. این اتفاق را می‌توانید زمانی تصور کنید که یک رویداد برگزار کرده‌اید و هزاران کاربر در انتظار ورود به آن هستند که در این موقعیت اگر حمله DDOS اتفاق بیفتد علاوه بر ایجاد تجربه بد کاربری دچار ضررهای هنگفت خواهید شد.

البته ایجاد تجربه بد کاربری و خدشه دار شدن برند بسیار وحشتناک‌تر از هزینه مالی است بنابراین می‌تواند جز اتفاقات بسیار بد شناخته شود. خوشبختانه مواردی هستند که می‌شود با کمک آنها از حمله‌های DDOS جلوگیری کرد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

جلوگیری از حملات دیداس

جلوگیری از حمله DDOS چگونه است؟

تنها راه جلوگیری حمله DDOS آن است که قبل از اتفاق افتادن پیشگیری‌هایی انجام شود که از بروز چنین مشکلی دفاع کند. در ادامه به این موارد اشاره می‌کنیم.

اولین نکته شناسایی ترافیک خودتان است که می‌بایست با ابزارهای مانیتورینگ ترافیک سایت را به صورت مداوم مورد بررسی قرار دهید. با این کار می‌توانید به‌راحتی متوجه فعالیت‌های غیرطبیعی شوید و قبل از بروز چنین مشکلاتی از آنها جلوگیری کنید.

در قدم دوم می بایست اصول اولیه امنیت که برای تمامی سایت ها مشخص شده است را رعایت کنید  این اصول عبارتند از ایجاد پسوردهای پیچیده، جلوگیری از نوشتن پسوردها در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها، تعویض ماهانه پسورد ودیگر موارد که در کلاس آموزش نتورک پلاس به آن پرداخته ایم. شاید شخصی با شنیدن این موارد گمان کند که به دلیل ساده بودن پس تاثیری ندارد در صورتی که تمامی این نکات می تواند از حمله DDOS جلوگیری کند.

قدم سوم این است که زیرساخت های امنیتی را به روز کنید. استفاده از سیستم های رده خارج و حتی نرم افزارهای منسوخ شده می تواند نفوذ هکرها را فراهم کند. بنابراین طبق این موارد می بایست تمامی سیستم های خود را به روز نگه دارید تا از نفوذ هکرها به سیستم جلوگیری شود.

استفاده از CDN باعث می شود یک نسخه از محتوای شما ذخیره شود و از نزدیک ترین فاصله به کاربران شما تحویل داده شود، به طور مثال فرض کنید که در زمان استفاده از CDN به سرور شما حمله DDOS شده در این موقعیت از دسترس خارج شدن سرور شما، سرور های دیگری که فعال هستند کار آن را انجام خواهند داد.

مدت زمان حمله DDOS چقدر است؟

افرادی که به این وضعیت دچار می‌شوند اولین سؤالی که به ذهنشان خطور می‌کند آن است که تا چه اندازه ادامه خواهد داشت و چه زمانی تمام می‌شود. در جواب این سؤال باید بگوییم که کاملاً بستگی به هدف و سماجت مهاجم دارد. اگر مدیران سایت نتوانند با مهاجم مقابله کنند حمله DDOS می‌تواند ادامه داشته باشد. پس بهترین کار در این موقعیت آن است که از افراد متبحر کمک گرفت تا با مهارت و دانشی که دارند به این حمله پایان دهند.

 

 

اگر بخواهیم به صورت کلی درباره مدت زمان حمله DDOS صحبت کنیم در خوش‌بینانه‌ترین حالت چند دقیقه و در شرایط بد می‌تواند تا ساعت‌ها و حتی روزها ادامه داشته باشد. البته در مقابل دفاع از حمله DDOS روش‌هایی وجود دارد که در ادامه آنها را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا از قبل از مواجه شدن با چنین مشکلی ابتدا آن را فرا بگیرید.

در زمان حمله DDOS از چه روش‌هایی استفاده می‌شود؟

روش‌های رایجی هستند که در این مواقع از آنها استفاده می‌شود که در ادامه به صورت مختصر به آنها خواهیم پرداخت.

روش طوفان درخواست‌ها

در این روش مهاجم سعی می‌کند به صورت مکرر به سمت کامپیوتر هدف درخواست‌های را ارسال کند تا در نهایت سرور موردنظر را به طور کامل از کار بیندازد.

روش Teardrop

این روش یکی از روش‌های رایج در حملات DDOS است که رشته از IPهای ناقص به یکدیگر متصل می‌شوند و به سرور ارسال می‌کنند. اگر تنظیمات TCP دچار نقض در تشخیص آنها باشد موجب بروز مشکل اضافه بار خواهد شد.

این دو روش بسیار رایج هستند البته روش‌های دیگری به نام Smurf attack، SYN هم وجود دارد که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سخن نهایی

در این مقاله سعی کردیم به موضوع حمله DDOS اشاره کنیم تا قبل از دچار شدن به این وضعیت اطلاعاتی درباره مقابله و پیشگیری با آن داشته باشید. نکته‌ای که می‌بایست به آن توجه کنید آن است که همیشه خود را در مقابل حملات DDOS آماده کنید و هر لحظه منتظر به وجود آمدن چنین شرایطی باشید. فراموش نکنید که در چنین شرایطی مشتریان خود را آگاه کنید و از چنین اتفاقی به آنها خبر دهید. در صورت داشتن هرگونه سؤال و پرسشی که در این مقاله به آن پرداخت نشده در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا در اولین فرصت به آنها پاسخ داده شود.

امتیاز دهید.
نویسنده |2023-11-07T15:43:46+03:303 جولای 2021|مقالات|
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
24ساعته پاسخگوی شما هستیم