بهترین نرم افزار طراحی لوگو

Home>مقالات>بهترین نرم افزار طراحی لوگو

بهترین نرم افزار طراحی لوگو

بهترین نرم افزار طراحی لوگو

شناخت بهترین نرم افزار طراحی لوگو و اطلاع از کارایی و مزایا و معایب برنامه های ساخت لوگو، به شما کمک می کند تا بهترین و زیباترین لوگو را با استفاده از بهترین امکانات نرم افزاری و در کمترین زمان ممکن، طراحی نمایید.

یک برند برای شناخته شدن و پیشرفت، به یک لوگوی به یاد ماندنی و دقیق نیاز دارد و شما نمی توانید تنها با یک جعبه مداد رنگی، لوگوی به یاد ماندنی و جذابی بسازید! اگر می خواهید یک لوگوی حرفه ای داشته باشید، به نرم افزار طراحی لوگو حرفه ای نیاز دارید.

در سال های اخیر، بازار مملو از نرم افزارهای طراحی لوگو اعم از نرم افزارهای مخصوص دسکتاپ، آنلاین، رایگان و حتی نرم افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی شده است. از آنجا که گزینه های در دسترس می توانند بسیار زیاد و متنوع باشند، در این راهنما، ما بهترین گزینه ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

البته فراموش نکنید که طراحی لوگو، یک دانش و تخصص حرفه ای در حوزه گرفیک است که پرداختن به آن، نیازمند کسب دانش و مهارت های لازم، از طریق شرکت در دوره های آموزشی مربوطه، نظیر دوره گرافیک است. طراحی لوگو امروزه به یک رشته و یک شغل کاملا مجزا و مستقل در حوزه گرافیک تبدیل شده است.

در اینجا تلاش می کنیم تا نرم افزارهای طراحی لوگو را دسته بندی کرده و مزایا و معایب هر یک را ارزیابی کنیم تا بتوانید اطلاعات کاربردی و مناسبی را درباره بهترین نرم افزار طراحی لوگو به دست آورید.

 

Gravit Designer بهترین نرم افزار طراحی لوگو آنلاین

Gravit Designer بهترین نرم افزار طراحی لوگو آنلاین

با استفاده از Gravit Designer، اصلا نیازی به دانلود نرم افزار نخواهید داشت و تنها با ورود به سایت و به صورت آنلاین، می توانید یک لوگوی کاملا حرفه ای طراحی نمایید. Gravit Designer هم به صورت آنلاین و هم بر روی دسکتاپ قابل استفاده می باشد. به عقیده بسیاری از طراحان، Gravit Designer بهترین نرم افزار طراحی لوگو آنلاین است.

اگرچه که گزینه های آنلاین دیگری نیز موجود هستند، اما از بین تمام گزینه های آنلاینی که بررسی کردیم، این برنامه دارای بیشترین امکانات و ابزار برای طراحی لوگوی ایده آل است. این امکانات شامل ابزارهای انتخاب، هم ترازی دقیق، حالت های ترکیبی، مجموعه نمادها و بسیاری موارد دیگر می باشد.

اگر می‌خواهید به طیف وسیعی از فایل ‌های قابل ارسال طراحی و همچنین کنترل کامل ویرایش روی رنگ، تایپوگرافی و… دسترسی داشته باشید، باید نسخه حرفه ‌ای این نرم افزار را تهیه کنید که این امر مستلزم پرداخت هزینه است. به نحوی که برای استفاده از نسخه حرفه ای با ویژگی های کامل این برنامه، باید چیزی معادل 99.00 دلار بپردازید. البته بسته به نیازهای خاص شما، ممکن است نسخه رایگان امکانات کافی برای ایجاد یک لوگوی حرفه ای را داشته باشد، اما مشروط بر اینکه برای انجام این کار، از دانش طراحی نیز برخوردار باشید.

به طور کلی می توان گفت که این برنامه، یک برنامه تخصصی است و بدون داشتن حداقل دانش پایه طراحی، نمی توان به خوبی از آن استفاده کرد و بسیاری از قابلیت ها بدون استفاده به نظر می رسند.

 

مزایا

  • دارای مجموعه ابزاری غنی که قابل رقابت با برنامه های طراحی استاندارد صنعتی می باشد.
  • دارای برنامه برداری کاملا کارآمد؛ حتی برای استفاده در پروژه های فراتر از طراحی لوگو
  • دارای مجموعه ای از ویدیوهای آموزش نرم افزار
  • حاوی مجموعه ای بزرگ از نمادها و تصاویر الگو

 

معایب

  • محدودیت ابزارهای طراحی به خودکار و مداد و فاقد قلم مو بودن
  • غیر رایگان بودن بسیاری از ویژگی های مطلوب
  • امکانات محدود نسخه رایگان

 

Vectr ساده ترین نرم افزار طراحی لوگو آنلاین

Vectr ساده ترین نرم افزار طراحی لوگو آنلاین

اگر در میان نرم افزارهای آنلاین، به دنبال یک گزینه که بسیار ساده تر از Gravit باشد می گردید، Vectr انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. این برنامه با یک راهبرد ساده، از طراحی لوگوی سفارشی پشتیبانی می کند. ماموریت این نرم افزار آنلاین، آن است که طراحی گرافیک را در دسترس همگان قرار دهد و همین امر منجر شده تا یک نرم افزار کاملا رایگان ایجاد نماید که فضای بصری آن، مناسب تازه واردان به هنر طراحی نیز باشد.

اگر چه که مجموعه ابزارهای برنامه به خوبی به این وعده عمل می کند، با این حال با محدودیت هایی برای پیشبرد طراحی نیز همراه است. اما همچنان دارای مجموعه ای بی نظیر و ساده از ابزارها (قلم/ مداد، شیپ ها، سایه ها، تاری و…) است که آن را به مکانی عالی برای شروع طراح لوگو تبدیل می کند.

این برنامه بیشتر می تواند برای طراحان لوگوی مبتدی که به دنبال شروع با برنامه های ساده و البته رایگان هستند، کاملا مناسب باشد.

 

مزایا

  • کاملا رایگان بودن
  • پشتیبانی از همکاری به موقع
  • قابل استفاده در دو حالت بر روی مرورگر و بر روی دسکتاپ
  • محوریت یادگیری در طراحی گرافیکی که آن را به چیزی فراتر از آموزش های نرم افزاری تبدیل می کند.

 

معایب

  • ابزارها قابلیت کنترل دقیق سایر برنامه ها را ندارند.
  • محدودیت در گزینه های ویرایش خطا و وجود تنها دو حالت حذف و شروع مجدد

 

Looka بهترین نرم افزار طراحی لوگو با هوش مصنوعی

Looka بهترین نرم افزار طراحی لوگو با هوش مصنوعی

در بسیاری از موارد هنگامی که می توانید از یک ربات برای طراحی لوگو استفاده کنید، این پرسش مطرح می شود که چرا اصلا برای طراحی لوگو خود را به زحمت بیاندازید؟ نرم‌افزار طراحی لوگوی آنلاین Looka یک گزینه عالی برای مواقعی است که زمان و بودجه لازم برای استخدام یک طراح یا استفاده از نرم افزارهای حرفه ای را ندارید.

این برنامه نسبت به برنامه های مشابهی مانند Renderforest دارای امکانات مناسب تری می باشد و به نوعی می توان آن را بهترین نرم افزار طراحی لوگو با هوش مصنوعی دانست. Looka برای به دست آوردن نتایج دقیق تر در مورد اینکه چه نوع برندی هستید و چه سبکی از طراحی برای شما مناسب است، عمیقا تلاش می کند. علی رغم این تلاش بسیار، می توان گفت که نتایج در نهایت تا حد زیادی بر اساس الگوها هستند و این لوگوهای خودکار و طراحی شده توسط ربات، می تواند کمی به هم ریخته به نظر برسند. بنابراین اگر به دنبال طراحی لوگویی کاملا سفارشی و متناسب با نیاز خود هستید، احتمالا هوش مصنوعی گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.

برخی از امکانات این برنامه دارای هزینه هایی است که از آن موارد می توان به هزینه مالکیت، دریافت فایل با کیفیت عالی در فرمت های مختلف، انواع رنگ و پشتیبانی فنی مادام العمر (معادل 65 دلار) اشاره کرد. موارد دیگری مانند کیت شبکه های اجتماعی، طراحی کارت ویزیت و تبلیغات گوگل نیز دارای هزینه هستند.

به طور کلی افرادی که تصمیم به شرکت در کلاس های آموزشی طراحی لوگو و کسب تخصص در این حوزه را ندارند، می توانند روی Looka حساب کنند. Looka یک برنامه ضرب الاجلی برای مواقعی است که وقت کافی برای استخدام، یادگیری و یا استفاده از دیگر برنامه های زمانبر را نداشته باشید.

 

مزایا

  • در زمانی بسیار کم و بدون نیاز به تخصص، می توانید صاحب یک لوگو شوید.
  • پرسشنامه تخصصی این برنامه نسبت به سایر نرم افزارهای طراحی لوگوی مبتنی بر هوش مصنوعی، می تواند لوگوی دقیق تری را ارائه دهد.
  • برخی از گزینه ها، قابلیت سفارشی سازی را دارد.
  • این برنامه فایل های حامل لوگو را ارائه می دهد.

 

معایب

  • علی رغم همه قابلیت های هوش مصنوعی، باز هم لوگوی نهایی نمی تواند به اندازه یک طرح انسانی، شخصی سازی شده و مطلوب باشد.
  • استفاده از نسخه کامل این برنامه، با هزینه های نسبتا زیادی به نسبت سایر برنامه ها همراه است.

 

Hatchful بهترین برنامه گوشی برای طراحی لوگو

Hatchful بهترین برنامه گوشی برای طراحی لوگو

اگر چه که می توانید از این برنامه بر روی دسکتاپ نیز استفاده کنید، اما Hatchful دارای یک رابط تلفن همراه نیز هست که علاوه بر قابلیت اتصال به تلفن همراه، قابلیت استفاده در هنگام حرکت را نیز فراهم می کند.

امکانات Hatchful شباهت بسیاری به سایر برنامه های طراحی لوگو دارد و در آن می توانید دسته و سبک خود را انتخاب کنید. با این حال، این برنامه گزینه های بیشتری برای نتایج دقیق تر ارائه می دهد.

این برنامه برای افرادی که به رایانه یا لپ تاپ رومیزی دسترسی ندارند و در عین حال به دنبال یک نرم افزار طراحی لوگوی رایگان هستند، و در نتیجه استفاده از دستگاه های تلفن همراه را برای طراحی ترجیح می دهند، گزینه مناسبی می باشد. Hatchful را می توان بهترین نرم افزار طراحی لوگو رایگان برای گوشی دانست.

 

مزایا

  • رایگان بودن
  • دارای امکانات بسیار در میان سایر نرم افزارهای رایگان طراحی
  • قابل استفاده برای iOS، اندروید و دسکتاپ

 

معایب

  • دارای تنوع طراحی بسیار کم
  • امکان سفارشی سازی کافی برای ایجاد یک لوگوی کاملا منحصر به فرد، در این برنامه وجود ندارد.

 

Inkscape بهترین نرم افزار طراحی لوگو رایگان

Inkscape بهترین نرم افزار طراحی لوگو رایگان

اگر به نبال یک نرم ‌افزار طراحی لوگو در دسکتاپ با امکانات قوی ‌تر هستید، Inkscape را به شما پیشنهاد می دهیم. این نرم افزار ویژگی ‌های بسیاری ارائه می‌ دهد که ممکن است مشابه سایر برنامه های طراحی باشد، با این تفاوت که دانلود و استفاده از آن ۱۰۰٪ رایگان است.

Inkscape یک برنامه طراحی منبع باز است که می توانید همواره به‌ روزرسانی ‌های منظم آن را دریافت کنید. همچنین دارای قابلیت ‌های SVG برای راه ‌اندازی همراه می باشد.

این برنامه برای طراحانی با بودجه کم که به دنبال کارایی و آزادی خلاقانه بیشتری نسبت به قالب های ارائه شده توسط سایر نرم افزارهای لوگوی رایگان هستند، می تواند بسیار مناسب و قابل استفاده باشد. مانند طراحان جدیدی که هنوز نمی‌ خواهند روی نرم ‌افزار طراحی گران ‌تری سرمایه‌گذاری کنند و یا به دنبال شخصی سازی بیشتری هستند.

 

مزایا

  • کاملا رایگان است.
  • به عنوان یک نرم افزار رایگان دارای امکانات بسیار و قابلیت های ویژه ای است. مانند اصلاح متن اولیه، پالت رنگی کامل و…
  • منبع باز بودن برنامه به این معنی است که گروهی از توسعه دهندگان، همواره در تلاش برای بهبود آن هستند و شما همیشه می توانید با نسخه بهتری روبرو شوید.
  • در میان نسخه های رایگان طراحی لوگو، یک مورد عالی محسوب می شود.

 

معایب

  • این برنامه در مک، بدون پورت قابل پشتیبانی نمی باشد.
  • تنها در فرمت برداری SVG امکان خروجی گرفتن دارد.

 

Adobe Photoshop بهترین برنامه ساخت لوگو

Adobe Photoshop بهترین برنامه ساخت لوگو

یکی از معروف ‌ترین و بهترین نرم ‌افزارهای طراحی لوگو در میان طراحان و حتی تازه کارها، فتوشاپ است. اگرچه فتوشاپ به طور کلی به عنوان یک ویرایشگر عکس شناخته می شود، با این حال ویژگی های طراحی بسیار زیادی را نیز ارائه می دهد و می توان آن را به یکی از همه کاره ترین برنامه های موجود در طراحی گرافیک دانست. تا جایی که می تواند نقاشی دیجیتال، ویدیو و حتی تصویربرداری سه بعدی را نیز مدیریت کند.

به شرط داشتن تبلت یا PC گرافیکی، فتوشاپ یک برنامه بسیار عالی برای طراحی با دست آزاد و طراحی لوگو می باشد. می ‌توانید به‌ سرعت طرح ‌ها را در لایه ‌های مجزا ردیابی و اصلاح کنید، اندازه ‌ها و قسمت ‌های خاص را با ابزارهای متعدد ویرایش کنید و با استفاده از دکمه بازگشت، اشتباهات خود را به عقب برگردانید.

تقریبا همه برنامه های برداری یا Vector اگر چه برای نهایی کردن طرح های لوگو ضروری هستند، اما تمرکز اغلب آن ها بر نقاط دقیق و منحنی ها منجر می شود تا بهترین ابزار برای طراحی لوگو به حساب نیایند. برنامه فتوشاپ گرچه مبتنی بر گرافیک پیکسلی است، اما با در اختیار داشتن برخی از ابزارهای برداری، به کاربران خود این امکان را می دهد تا قدمی فراتر بروند. اگرچه برای ایجاد لوگوی نهایی با یک کیفیت حرفه ای، در نهایت باید طرح خود را به یک برنامه برداری انتقال دهید، با این حال فتوشاپ یک برنامه عالی برای شروع فرآیند طراحی لوگو است.

استفاده مداوم از نرم افزار فتوشاپ، مستلزم پرداخت هزینه هایی از قبیل 20.99 دلار در ماه برای طرح سالانه و 239.88 دلار برای پیش پرداخت می باشد. البته در تبلت ها و لپ تاپ های گرافیکی، بر اساس کیفیت، قیمت راه اندازی متفاوت است و ارزان ترین آن ها حدود 20 دلار خواهد بود.

به دلیل پیچیدگی های موجود در یادگیری و قیمت بالا، نرم افزار فتوشاپ تنها برای طراحان سطح متوسط و سطح بالا مناسب و قابل استفاده است. علاوه بر این، برای طراحانی نیز که همواره با اسناد شطرنجی کار می کنند و ترجیح می دهند هر پیکسل در مکان مناسبی باشد، گزینه مناسبی می باشد.

البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که هرچقدر پیچیدگی های کار با این نرم افزار زیاد است، به همان اندازه منابع آموزشی و دوره های آموزشی فراوانی نیز برای یادگیری کار با این نرم افزار وجود دارد. شما با شرکت در یک دوره فتوشاپ تخصصی، در مدت زمان مناسبی می توانید به این نرم افزار کاربردی و قدرتمند، مسلط شوید.

 

مزایا

  • تنوع ابزارهایی مانند قلم مو، مداد، زغال چوب، آبرنگ و موارد دیگر
  • قابلیت ایجاد جلوه های بصری ویژه و پیشرفته ای مانند فلزات براق، برجسته کاری یا سایه های پیچیده
  • فضای کاری قابل تنظیم با پیش تنظیم های ذخیره شده
  • قابل ادغام با سایر برنامه های Adobe مانند Illustrator یا InDesign
  • مناسب ویرایش جلوه های شطرنجی در لوگو

 

معایب

  • پر هزینه بودن
  • محدودیت در قابلیت ‌های برداری که آن را به نرم ‌افزاری برای گرافیک پیکسلی تبدیل کرده است.
  • پیچیدگی و سختی یادگیری استفاده از آن

 

CorelDRAW بهترین نرم افزار طراحی لوگو برای تطبیق طرح ها

CorelDRAW بهترین نرم افزار طراحی لوگو برای تطبیق طرح ها

CorelDRAW به عنوان یک نام تجاری محبوب در میان طراحان، نرم افزاری قدرتمند و غنی است که با محصولات Adobe رقابت می کند. مهم ترین کاری که CorelDRAW بهتر از رقبای خود انجام می دهد، ادغام طراحی دستی به وسیله ابزار LiveSketch است. به این معنا که با یک دستگاه دارای قلم، می توانید به راحتی طرح های آزاد را به گرافیک های برداری دقیق تبدیل کنید. به همین دلیل است که کورل دراو یکی از بهترین نرم افزارها در حوزه طراحی لوگو و همینطور طراحی لوگوتایپ به حساب می آید.

با این حال، یکی از نقاط ضعف بزرگ CorelDRAW مربوط به فرمت فایل های آن است که از استاندارد صنعتی پشتیبانی نمی کند. بنابراین در صورتی که نیاز به اشتراک گذاری فایل ‌های اصلی خود با مشتریان دارید، بهتر است از نرم افزارهای با فرمت استاندارد استفاده کنید.

این برنامه برای طراحانی که در طراحی لوگو، تصویرسازی را ترجیح می دهند، بسیار مناسب است. CorelDRAW به همان اندازه که یکی از بهترین نرم ‌افزارهای طراحی لوگو است، یک نرم ‌افزار طراحی دیجیتال نیز به حساب می آید. بنابراین اگر عاشق طراحی با مداد و کاغذ هستید، این نرم ‌افزار بهترین گزینه برای شماست. استفاده از این نرم افزار، پس از 15 روز استفاده رایگان و آزمایشی، نیازمند پرداخت 499 دلار هزینه می باشد.

 

مزایا

  • قابل استفاده بر روی هر دو سیستم عامل ویندوز و مک
  • امکان انجام طراحی دستی مانند استفاده از مداد و کاغذ
  • دارای ویژگی های طراحی محور

 

معایب

  • هزینه بسیار زیاد
  • استاندارد نبودن فرمت فایل ها

 

همه چیز برای طراحی لوگو در نرم افزار Affinity Designer

همه چیز برای طراحی لوگو در نرم افزار Affinity Designer

تصاویر دیجیتال اغلب یا برداری هستند و یا شطرنجی؛ به این معنی که یا بدون افت کیفیت قابل مقیاس هستند و یا تعداد پیکسل های آن ها مشخص است. اکثر نرم افزارهای طراحی، یکی از این دو را بر دیگری ترجیح داده و تنها یکی را ارائه می دهند. اما Affinity Designer می تواند سطوح بالایی از هر دو را ارائه دهد که این می تواند یک امتیاز عالی برای هر نرم افزار طراحی لوگو باشد.

در حالی که تصاویر شطرنجی برای طراحی لوگو مطلوب نیستند، اما برای مواردی مانند گرافیک های پیچیده، بافت و سایه ‌زنی، بسیار کاربردی اند. این بدان معناست که طراحان لوگو می توانند با استفاده از Affinity Designer از خرید چندین نرم ‌افزار برای انجام دو فعالیت مجزا، بی نیاز شوند.

این برنامه همچنین به دلیل به چالش کشیدن مدل مبتنی بر اشتراک Adobe با ارائه نرم ‌افزاری با نرخ ثابت، شهرت مضاعفی به دست آورده که منجر به اقبال بسیاری از طراحان شده است. تنها هزینه مورد نیاز برای استفاده از این برنامه پس از 10 روز استفاده رایگان آزمایشی، چیزی حدود 50 دلار خواهد بود.

این برنامه برای طراحان حرفه ای که از جابجایی بین وکتور و بیت مپ خسته شده اند، می تواند بسیار مناسب باشد. همچنین برای طراحانی با بودجه کم که مایل به استفاده از نرم افزارهای گران قیمت طراحی لوگو نیستند نیز مناسب خواهد بود.

 

مزایا

  • عدم نیاز به جابجایی میان برنامه های وکتور و پیکسلی
  • قابل استفاده در کنار سایر نرم افزارهای طراحی لوگو به عنوان مکمل
  • ارائه امکانات بالا نسبت به قیمت مناسب
  • بدون نیاز به پرداخت هزینه اشتراک ماهانه یا سالانه

 

معایب

  • فاقد برخی امکانات حرفه ای مانند شبکه پرسپکتیو یا پیش تنظیم فضای کاری

 

Adobe Illustrator بهترین نرم افزار طراحی لوگو

Adobe Illustrator بهترین نرم افزار طراحی لوگو

یکی از نرم افزارهای قدیمی در طراحی لوگو Adobe Illustrator می باشد. اگر چه که از سال 1987 تا کنون که این نرم افزار ارائه شده است، برنامه های جدیدتر بسیاری ارائه شده اند، اما همچنان یکی از محبوب‌ ترین نرم‌ افزارهای گرافیک برداری موجود، Adobe Illustrator است. به عقیده بسیاری از طراحان، ایلاستریتور بهترین نرم افزار طراحی لوگو است. این نرم افزار همواره رقابت تنگاتنگی با نرم افزار کورل دراو داشته است.

برخی بر این باورند که این محبوبیت بیشتر، به دلیل تسلط ادوبی در بازار و به کمک ادغام با سایر محصولاتش می باشد و نه شایستگی های خود برنامه. با این حال، انکار ویژگی ‌های مطلوب آن، از ابزارهای پرسپکتیو و وب گرفته تا جلوه ‌های تصویربرداری پیچیده، به همراه رنگ‌ ها، تایپوگرافی و کنترل ‌های برداری پیشرفته، کار دشواری خواهد بود. در واقع می توان گفت که ایلاستریتور چیزی بیشتر از یک برنامه طراحی لوگو است.

استفاده از این برنامه پس از 7 روز استفااده رایگان، مستلزم پرداخت هزینه اشتراک های ماهانه و سالانه است که هر کدام 30 و 240 دلار هزینه دارد.

با توجه به موارد گفته شده، این برنامه برای طراحان لوگو جدی و متعهد کاربرد دارد و در واقع به طور ویژه برای آنان ساخته شده است. برای یادگیری کار با این نرم افزار نیز منابع و دوره های آموزشی فراوانی وجود دارد. شما می توانید با شرکت در یک دوره ایلاستریتور تخصصی، به صورت کامل، کار با این نرم افزار را بیاموزید و به طراحی لوگو با ایلاستریتور بپردازید.

 

مزایا

  • دارای امکانات متنوع و پر کاربرد در همه زمینه­ های هنری
  • دارای یک انجمن آنلاین قوی برای عیب یابی
  • فضای کاری قابل تنظیم با پیشفرض های ذخیره شده
  • قابل ادغام با سایر برنامه های Adobe
  • عملکرد ابری

 

معایب

  • یادگیری پیچیده و جعبه ابزار متنوع که چیزی فراتر از طراحی لوگو است که می تواند یک حسن هم باشد.
  • هزینه های بالای خرید اشتراک

 

امتیاز دهید.
نویسنده |2023-07-23T16:21:57+03:3028 ژوئن 2022|مقالات|
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
24ساعته پاسخگوی شما هستیم