Home>مقالات>سبک بوهو در دکوراسیون

سبک بوهو در دکوراسیون

سبک بوهو

یکی از این سبک ها و الگو ها در طراحی داخلی ، سبک بوهو یا بوهمیان می باشد. بوهمیان در اوایل قرن بیستم و بین معماران اروپای مرکزی مشهور شد و با گذشت زمان هر روز بر استفاده کنندگان از این سبک در سراسر دنیا افزوده می شود.

دکوراسیون به سبک بوهمیان مخصوص کسانی می باشد که در طراحی فضا ، به دنبال خانه هایی هستند که رنگ و بوی زندگی و فرهنگ ها و هنر های مختلف سر تا سر دنیا را در کنار یکدیگر داشته باشند .

 

دکوراسیون داخلی به سبک بوهمیان

دکوراسیون داخلی در واقع به معنای هماهنگ ساختن و طراحی کردن یک فضا می باشد که این هماهنگ سازی با استفاده از اجزایی مثل اثاثیه و رنگ ها و چیدمان هنرمندانه بوجود می آید.

طی تحقیقاتی که بر روی روی انسان ها انجام گرفته است ، دانشمندان متوجه شده اند که دکوراسیون ، رنگ ها و لوازم تزیینی ، به مقدار قابل توجه ای می تواند ،خلق و خوی انسان ها را تحت تاثیر خود قرار بدهد و گاهی با ایجاد تغییراتی هر چند ناچیز و کوچک می توان محیط زندگی یا محل کار را به فضایی با نشاط تر و دل نشین تر تبدیل کرد .

برای آنکه بتوانید بهترین دکوراسیون داخلی را برای منزل یا محیط کار خود داشته باشید . باید آموزش های لازم را در این زمینه دیده باشید . برای این منظور ما آموزش دکوراسیون داخلی مجتمع فنی تهران را به شما پیشنهاد می کنیم.

دکوراسیون داخلی به سبک بوهمیان

 

دکوراسیون داخلی دارای الگو های متفاوتی می باشد که هر کدام از این الگو ها به منظور خاصی می شود و هر شخصی که طراحی داخلی یک فضا را بر عهده می گیرد بر اساس هدفی که برای استفاده از آن محیط وجود دارد سعی می کند تا با بهره گیری از این الگو ها ، کار خود را پیش ببرد.

۶ نکته مهم سبک بوهو در دکوراسیون

1- در طراحی دکوراسیون به سبک بوهمیان آزادانه عمل کنید…

نکته قابل توجه و مهم در طراحی هایی به سبک بوهمی آن است که در ترکیب رنگ ها و اثاثیه خانه از هیچ قانون و الگوی خاصی پیروی نمی شود و همین آزادی عمل موجب می شود تا خلاقیت در طراحی داخلی به بیشترین حد خود نزدیک شود و از پس این خلاقیت ها فضاهای زیباتر و جذاب تری بوجود می آید .

2- بوهمیان به دنبال ایجاد روح زندگی

در طراحی بوهمیان عموما از فرهنگ ها و هنر های سر تا سر دنیا بهره گرفته می شود  و در کنار این المان ، وجود گیاهان خانگی در فضای اتاق ها باعث می شود تا روح زندگی و طراوت و تازگی در فضای خانه پخش بشود .یک اصل در طراحی داخلی وجود دارد که می گوید: “اضافه کردن گیاه در محیط خانه ، راهی فوری برای ایجاد فضایی پر از آرامش  و رنگ های زیبا می باشد ” . استفاده از گیاهان خانگی علاوه بر زیبایی بصری ایجاد شده به تهویه محیط و بهبود کیفیت فضای داخلی خانه بسیار کمک می کند .

3- رنگ های استفاده شده در سبک بوهمی :

همانطور اشاره کردیم ، در طراحی به سبک بوهمی هیچگونه قواعد و الگو ها تکراری ما را محدود نکرده است ، و می توانیم آزادانه و با اختیار عمل از رنگ ها و وسایل تزیینی استفاده کنیم . اما در عمده ی طراحی ها به سبک بوهمیان ، از ترکیب بندی رنگ های گرم  همچون زرد طلایی ، سرخابی ، صورتی روشن و قرمز زعفرانی بیشتر استفاده می شود .

4- در طراحی داخلی به سبک بوهمیان از مصنوعات دستی غافل نشوید :

برای کسانی که می خواهند خانه هایشان پر از رنگ و بوی زندگی و فرهنگ های متفاوت سرتا سر دنیا باشد ، استفاده از مصنوعات دستی کمک به سزایی در بوجود آوردن چنین فضایی می کند . مصنوعات دستی چوبی ، مجسمه های گچی و فلزی و …. می توانند به خوبی با یک نگاه خاطره ای از فرهنگ های مختلف را برای انسان ها زنده کند.

5- از شلوغی بیش از حد در سبک بوهمیان غافل گیر نشوید :

عموما خانه هایی که به سبک بوهمیان طراحی می شوند ، جایی بخصوصی را برای انباری در نظر نمی گیرند ! زیرا  افرادی که این سبک را گسترش بخشیدند ، معتقد بودند پشت هر کدام از وسیله های استفاده شده در دکوراسیون به سبک بوهمیان می بایست قصه ای وجود داشته باشد و وجود فضایی شلوغ به این امر کمک می کرد .

سبک معماری و دکوراسیون داخلی بوهو

6- بوهمیان ترکیبی از سنت و مدرنیته :

سبک بوهمیان ترکیب گذشته و حال می باشد. همانطور که اشاره کردیم سبک بوهمیان از هیچگونه الگو تکراری برای طراحی دکوراسیون داخلی استفاده نمی کند و همین امر موجب شده است تا دست فردی که طراحی را بر عهده می گیرد از همیشه باز تر باشد ، این سبک به شما اجازه می دهد تا اجزا قدیمی را در کنار آیتم های جدید در کنار یکدیگر داشته باشید و با داشتن این ویژگی می توان رنگ و بوی زندگی در گذشته را با تکنولوژی هایی که زندگی امروز را راحت تر می کند ، ترکیب کرد و محیط آشنا و صمیمی را برای انسان های دیروز و امروز بوجود آورد.

 

 

امتیاز دهید.
نویسنده |2023-11-07T15:47:58+03:3027 آوریل 2020|مقالات|
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
24ساعته پاسخگوی شما هستیم