چگونه طراحی سایت یاد بگیریم

Home>مقالات>چگونه طراحی سایت یاد بگیریم

چگونه طراحی سایت یاد بگیریم

با گسترش اینترنت، نیاز به افراد متخصص در حوزه طراحی وب هم بیشتر شده است. در این مقاله به بررسی وضعیت شغلی و بازارکار طراحی سایت پرداخته ایم و به شما آموزش میدهیم چگونه طراحی سایت یاد بگیرید با ما همراه باشید

چرا بایستی آموزش طراحی سایت را بگذرانیم؟

امروزه اینترنتی کردن کسب‌و‌کارها تبدیل به یک نیاز ضروری شده است .فروشگاه‌ها و مشاغل اینترنتی روز به روز در حال افزایش اند. کمتر شرکت یا اداره‌ای پیدا می‌شود که یک سایت اینترنتی نداشته باشد.استفاده مردم از اینترنت و شبکه های مجازی گسترش زیادی داشته است.این‌ها واقعیات زندگی امروز هستند. طبیعی است که راه‌اندازی سایت‌ها و پشتیبانی و نگه‌داری از آن‌ها نیاز به افراد متخصص دارد.اگر می خواهید شما هم در این بازار سهمی داشته باشید، بایستی به سمت یادگیری طراحی سایت بروید.زمان لازم برای طراح سایت شدن معمولا کمتر از دوره‌ دانشگاهی مشاغل دیگر است و بسته به خودتان خیلی سریع می‌توانید وارد بازار کار شوید.این موارد موجب شده که طراحی سایت به عنوان یک شغل پرکاربرد و زود بازده در حوزه it موجب جذب افراد زیادی به خود شود. همچنین ممکن است ایده‌ای در سرتان باشد و یا دوست داشته باشید که یک وب سایت شخصی راه‌اندازی کنید.برای پیاده‌سازی ایده و طرحتان مطابق سلیقه خود نیاز به آموزش طراحی سایت خواهید داشت.

آموزش طراحی سایت

چگونه یک طراح سایت شویم؟

برای تبدیل به یک طراح سایت شدن، نیاز به فراگیری دانش برنامه نویسی وب و آشنایی با مفاهیم و اصطلاحات شبکه وب دارید. برای این کار چند راه پیش روی شماست.

1-استفاده از سایت های آموزش طراحی سایت: مزیت این روش ، این است که در اوقات بیکاری و فراغت خود و در منزل از آن استفاده کنید.

2- رفتن به کلاس های آموزش طراحی سایت: در کلاس های آموزشی، رفع اشکال سریع‌تر انجام شده و همچنین می توانید از نکات کاربردی و تجربه اساتید مجرب در زمینه طراحی وب استفاده کنید. برای شرکت در کلاس‌های طراحی سایت می‌توانید از دوره‌های مجتمع فني تهران و نیاوران استفاده کنید.

3-آموزش طراحی سایت از طریق مطالعه کتاب: آموزش از طریق کتاب هم طرفداران خودش را دارد. می توانید با تحقیق و پرس وجو کتاب های مفید در این زمینه را پیدا کرده و یادگیری را شروع کنید.

از هر کدام از این روش ها که استفاده کنید، برای تبدیل به یک طراح وب حرفه ای شدن نیاز به تمرین و انجام پروژه دارید. مثلا صفحات وب مختلف در اینترنت را مشاهده و سعی کنید آن‌ها را خودتان طراحی نمایید. همچنین بایستی با مطالعه مستمر خودتان را با دانش روز منطبق نمایید.

آموزش طراحی سایت

آموزش طراحی سایت : یادگیری html و css

طراح سایت معمولا به کسی گفته می‌شود که وظیفه طراحی ظاهر وب‌سایت را بر عهده دارد، اما ممکن است که یک طراح سایت تمامی مراحل ساخت یک وبسایت شامل طراحی ظاهر و برنامه‌نویسی سمت سرور را هم انجام دهد.

برای شروع طراحی وب ابتدا لازم است که طرح کلی که در ذهن دارید، شامل تمامی صفحات وب‌سایت (صفحه اصلی، صفحات فرعی همچون صفحه درباره ما، قسمت نظرات و…)به وسیله نرم‌افزار فتوشاپ یا نرم‌افزارهای دیگر توسط خودتان یا یک گرافیست آماده نمایید.حال در این مرحله بایستی این طرح را با کدنویسی و زبان‌های طراحی وب به صفحات وب تبدیل نمایید. قدم اول آموزش طراحی سایت، استفاده از زبان html است. html5 آخرین نسخه ارائه شده زبان html است. با زبانhtml می‌توانید ساختار کلی و پیکربندی یک صفحه وب را مشخص نمایید.

پس از مشخص کردن قالب کلی وب‌سایت با زبان html، برای ادامه آموزش طراحی سایت نیاز به استفاده از زبان css می باشد. با زبان css می‌توان ویژگی‌های عناصر مختلف را مشخص نمود. ویژگی‌هایی همچون فونت، سایز متن، رنگ متن، طول و عرض قسمت‌ها، رنگ پس زمینه ، تصویر پس زمینه ،حاشیه بیرونی قسمت ها، حاشیه متن و… را به وسیله آن انجام داد.

 یادگیری جاوا اسکریپت و موارد تکمیلی

قدم بعدی آموزش طراحی سایت پس از html و css، یادگیری جاوا اسکریپت است. html و css زبان‌های برنامه‌نویسی نیستند و در واقع یک زبان نشانه‌گذاری و آرایش‌دهی به متن هستند. اما جاوااسکریپت یک زبان برنامه‌نویسی است که به کمک آن می‌توانید به عناصر html و css دسترسی پیدا کرده و برای آن ها سناریو‌های مختلف تعریف کنید.

با یادگیری این سه زبان، آموزش طراحی سایت در سمت کاربر کامل شده است و شما با تمرین و کسب تجربه قادر به طراحی سایت‌های مختلف می‌باشید، اما اگر قصد طراحی یک وب‌سایت دینامیک و ارتباط با سرور را دارید باید یک زبان سمت سرور همچون php یا asp.net را فرا بگیرید و با مفاهیمی همچون پایگاه داده و mysql آشنا شوید.

آموزش طراحی سایت

آموزش طراحی سایت کاربردی

اگر به دنبال یادگیری اصولی و کاربردی رشته طراحی وب از ابتدا تا انتها هستید، با ثبت نام در دوره‌های اموزش طراحی سایت مجتمع فنی تهران و مجتمع فنی نیاوران همه آموزش‌های لازم برای طراحی سایت را فرا گیرید و آماده حضور در بازار کار طراحی سایت شوید.

بازارکار و درآمد پس از آموزش طراحی سایت

این روز ها طراحی سایت یکی از پر بازده ترین رشته ها است و بازار کار زیادی دارد و در حال حاضر جز رشته های بسیار کاربردی است شما پس از گذراندن آموزش طراحی سایت، چند راه پیش روی دارید.می‌توانید ایده‌های کسب‌وکار خودتان را راه‌اندازی کرده و شروع به کسب درآمد از آن نمایید.می‌توانید به صورت فردی یا گروهی شروع به گرفتن پروژه نمایید و پس از کسب تجربه‌های لازم به فکر گسترش کار خود و تاسیس یک شرکت طراحی سایت باشید. همچنین می‌توانید به استخدام شرکت‌های طراحی وب درآمده و برای آن‌ها کار کنید.

آموزش طراحی سایت

امتیاز دهید.
نویسنده |2023-11-06T20:27:14+03:3017 سپتامبر 2018|مقالات|
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
24ساعته پاسخگوی شما هستیم