ترفند های عکاسی با موبایل

Home>مقالات>ترفند های عکاسی با موبایل

ترفند های عکاسی با موبایل

ترفند های عکاسی با موبایل

اکثر افراد روزانه عکس‌های زیادی را با گوشی خود ثبت می‌کنند که کاری چالش‌برانگیز شناخته شده است. خوشبختانه گوشی‌های هوشمندانه‌ای که امروز وجود دارد از قابلیت‌های متعددی برخوردار هستند که امکان ثبت عکس زیبا را چندین برابر می‌کنند. البته بیشتر آنها به دلیل لنزهای کوچک و فشرده‌ای که دارند از کیفیت بالایی برخوردار هستند. برای ثبت یک عکس شگفت‌انگیز لازم تا با ترفندهای عکاسی با گوشی آشنا باشید که در ادامه قصد داریم به چند مورد از آنها بپردازیم. اگر شما هم جز علاقه‌مندان عکاسی با گوشی هستید میتوانید علاوه بر مطالعه در دوره عکاسی با موبایل مجتمع فنی نیاوران شرکت کنید در این دوره تکنیک های حرفه ای عکاسی با موبایل را به صورت آکادمیک می آموزید.

برخی از افراد معتقدند که برای گرفتن عکس‌های حیرت‌انگیز تنها نیاز به دوربین‌های گران‌قیمت است. در صورتی که افراد زیادی هستند که تنها با گوشی‌های خود خالق بهترین عکس‌ها هستند. برای ثبت عکس‌های زیبا لازم است که با ترفندهای عکاسی آشنا باشید و در زمان موردنیاز از آنها استفاده کنید.

استفاده‌نکردن از فلش گوشی

یکی از موردهای مهم که برخی بسیار از آن استفاده می‌کنند روشن نگه‌داشتن فلش گوشی است. اولین کاری که در هنگام عکس گرفتن انجام می‌دهید آن است که فلش گوشی خود را خاموش کنید. روشن بودن فلش باعث می‌شود عکس‌ها زمینه‌ای تار داشته باشند و اینکه رنگ مصنوعی را به خود بگیرند.

در محیط‌های تاریک نیز بهتر است از گزینه‌های دیگر استفاده کنید. به طور مثال به دنبال یک منبع نور مناسب بگردید یا از قابلیت دامنه داینامیک بالا گوشی خود استفاده کنید و حتی در صورتی که امکان استفاده از این دو مورد برایتان قادر نبود بهتر است از یک منبع نور خارجی استفاده کنید.

تمیزکردن لنز گوشی

زمانی که گوشی خود را از جیب یا کیف درآورده و فوراً عکاسی می‌کنید، توقع ثبت عکس واضحی را نداشته باشید. زیرا زمانی گوشی در جیب یا کیف شما قرار داشته‌اند تمیزی حالت اول خود را به دلایل مختلف از دست می‌دهد. پس قبل از عکس گرفتن ابتدا لنز گوشی خود را تمیز کرده سپس شروع به پیداکردن زاویه‌ای مناسب کنید تا خالق عکس فوق‌العاده‌ای باشید.

استفاده از نور طبیعی یکی از مهم ترین ترفند های عکاسی با موبایل

با استفاده از گوشی در محیط‌های کم‌نور امکان ثبت تصاویر زیبا کمی غیرممکن است؛ بنابراین برای گرفتن عکس موردنظر خود ابتدا زاویه‌ای مناسب پیدا کنید که از نور طبیعی مناسبی برخوردار باشد. البته قرارگرفتن در محیطی که نور خورشید به‌صورت مستقیم در آن قرار گرفته می‌تواند باعث افتادن سایه بر روی جسم موردنظر شود. پس بعد از قرارگرفتن در محیطی که از نور طبیعی برخوردار است، زاویه مناسب را پیدا کنید. اگر با مشکل گفته شده روبرو شدید، جای خود را عوض کنید تا در نهایت زاویه مناسب را پیدا کنید.

شاید شما هم شنیده باشید که غروب و طلوع آفتاب ساعت‌های طلایی در عکاسی شناخته شده است. زیرا بهترین زمان برای نورپردازی با نور طبیعی است. زیرا در این زمان‌ها خورشید در پایین‌ترین حد خود در آسمان قرار گرفته و درنتیجه عکس‌های بهتری ثبت می‌شود.

استفاده از قانون یک‌سوم

شاید شما هم قانون یک‌سوم را بشناسید زیرا جز قانون‌های قدیمی در عکاسی شناخته شده است. در قانون یک‌سوم مهم‌ترین عناصر عکس در محل تلاقی خطوط افقی و عمودی قرار می‌گیرد؛ بنابراین کاری که شما باید انجام دهید آن است که سوژه موردنظر در عکاسی را طوری قرار دهید که در نزدیکی این خطوط قرار گرفته باشد.

برای اینکه با این روش آشنا شوید ابتدا از اجسامی که در نزدیکی‌تان قرار دارد، عکاسی کنید. در این قانون مهم نیست که سوژه موردنظر شما جسم یا تصویر یک شخص است، بلکه تنها موردی که اهمیت دارد رعایت نحوه گرفتن عکس در این قانون است. این ترفند راحت و ساده می‌تواند تا حد زیادی از عکس‌های شما را بهبود ببخشید. البته اگر درست و اصولی آن را به کار ببرید.

دوری از نمای کلیشه‌ای

مهم‌ترین موردی که در عکس گرفتن دخیل است استفاده از قوه تخیل است. افرادی که در ثبت عکس‌های خود خلاق هستند بی شک عکاسان بهتری خواهند بود. پس شما هم سعی کنید از جمله افرادی باشید که در گرفتن عکس از نمای کلیشه‌ای دوری می‌کنید. فرض کنید که قصد دارید از عابر پیاده عکس‌برداری کنید، اما همانند دیگر افراد به‌هیچ‌عنوان زاویه مقابل را انتخاب نکنید.

به طور مثال زاویه‌ای را پیدا کنید که در قاب هم‌زمان عابران پیاده و هم آسمان قرار گرفته باشد. به این صورت می می‌توانید زاویه‌های تکراری دوری کنید. اگر در گرفتن عکس‌های خود چندین بار خلاقیت به خرج دهید، تجربه‌های بیشتری را نیز کسب خواهید کرد.

ویرایش عکس را جدی بگیرید

در برخی از مواقع نمی‌توان تنها به مهارت عکاسی تکیه کرد. به‌ویژه زمانی که نیاز به‌اضافه کردن نور یا افکت‌های مختلف دارید. استفاده کردن از ویرایش‌های مختلف می‌تواند شگفتی‌های جالبی را به تصویر اضافه کند که باید مطابق با سلیقه خود اقدام به انجام ویرایش کنید. اغلب گوشی‌های هوشمند دارای گزینه‌های ویرایش هستند که می‌توانید از آنها کمک بگیرید. در صورتی که علاقه به ویرایش‌های پیشرفته‌تر دارید می‌توانید از نرم‌افزارهای مختلف دیگر کمک بگیرید. نرم‌افزارهای پرطرف‌داری که در این زمینه وجود دارند شامل  VSCO، Snapseed و Adob photoshop هستند.

استفاده از سه پایه در عکاسی با موبایل

از دیگر ترفند های عکاسی با موباید استفاده از سه‌پایه عکاسی

استفاده از سه‌پایه در عکاسی مزیت‌های مختلفی دارد که باعث می‌شود عکس‌ها در حالت بهتری ثبت شوند. یکی از مزیت‌های سه‌پایه ثابت بودن آن است، این مورد باعث می‌شود که در زمان ثبت دوربین لرزشی نداشته باشد. سه‌پایه‌های مختلفی به‌منظور استفاده در عکاسی وجود دارد که مهم‌ترین نکته در انتخاب آنها، آن است که گیره سه‌پایه متناسب با اندازه و وزن گوشی هوشمند شما باشد. فراموش نکنید که به‌جای ضربه‌زدن آنی چند لحظه منتظر بمانید تا لنز به‌صورت کامل بر روی سوژه موردنظر متمرکز شود. زیرا با این روش نور کافی را جذب کرده و به طور کامل ثابت شده است.

همان‌طور که در این مقاله به آن پرداختیم برای ثبت عکس‌های حیرت‌انگیز نیاز است تا موردهای مختلف را رعایت کرد. پس اگر عکسی از دوستان خود می‌بینید که قاب مناسبی دارد یا از نور کافی برخوردار است بدانید تمامی نکات گفته شده در آن رعایت شده است. اگر شما هم در هنگام ثبت عکس‌های خود به موارد فوق توجه کنید قطعاً می‌توانید عکس‌های باکیفیت‌تری را ثبت کنید. این کیفیت را زمانی متوجه خواهید شد که با عکس‌های گرفته شده درگذشته مقایسه کنید. فراموش نکنید استفاده از تجهیزات عکاسی هموار میتواند کیفیت عکاسی شما را افزایش دهد. اگر شما مورد دیگری را می‌دانید که بر روی ثبت عکس تأثیرگذار است حتماً با ما به اشتراک بگذارید. امیدواریم که از مطالب خوانده شده لذت برده باشید.

امتیاز دهید.
نویسنده |2023-11-07T15:42:38+03:3023 آوریل 2021|مقالات|
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
24ساعته پاسخگوی شما هستیم